Toimimme matkailumarkkinoinnin, tiedolla johtamisen, digitaalisen myynnin, matkailun strategioiden ja matkailun digitaalisen toimintaympäristön kehitystehtävien parissa.
Digitaaliseen matkailumarkkinoinnin kokonaisuuteemme kuuluu jatkuva tuloksellinen digimarkkinoinnin toteuttaminen asiakkaillemme, hyödyntäen uusimpia markkinointikanavia ja analytiikkaa sekä muuta saatavilla olevaa tietoa. Toiminnan strateginen suunnittelu antaa vahvan pohjan menestyvään markkinointiin ja liiketoimintaan. Olemme mukana myös monissa koko matkailualaa kehittävissä yhteistöissä kumppanina, kouluttajana tai muussa asiantuntijan roolissa.
Asiakkaamme ovat erilaisia matkailun alueorganisaatioita, matkailualan yrityksiä ja asiantuntijatahoja, esimerkiksi: Business Finland -Visit Finland, Helsingin kaupunki, Visit Jyväskylä, Visit Turku, Visit Naantali, Pyhän ja Luoston matkailualueet, Jyväskylän kaupunginteatteri, Himos-Jämsän seutu, Päijänne-Risteilyt Hilden ja lukuisia muita matkailutoimijoita ja destinaatioita.
Tutustu referensseihimme! Jos haluat lisätietoja, ota meihin yhteyttä.
FlowHousen ja Go Arcticin yhteistyön tavoitteena oli kirkastaa yhtiön liiketoimintamallia muuttuneessa toimintaympäristössä.
Himos-Jämsän matkailustrategia laadittiin tiiviissä yhteistyössä laajan toimijajoukon kesken syksyn 2021 ja alkuvuoden 2022 aikana.
Olemme tehneet Natura Vivan kanssa digitaalisen markkinoinnin yhteistyötä vuodesta 2020 saakka.
Markkinointiyhteistyön tavoitteena oli toteuttaa bookingpoint.fi digitaalisen löydettävyyden ja markkinoinnin lanseerauskampanja ohjaten uudelle varaussivustolle ja palveluntuottajien tuotteisiin.
Yhteistyön tavoitteena oli toteuttaa Vetovoimaa Keitele-Päijänne matkailuun -hankkeen digitaalisen löydettävyyden ja markkinoinnin toimintasuunnitelma sekä konkreettisia markkinoinnin toimenpiteitä.
Visit Finlandin visiona on kehittää Suomesta älykäs matkakohde, joka tarjoaa matkailijalle sujuvimman asiakaspolun matkan haaveilusta matkalle saakka. FlowHouse toimii tässä tavoitteessa Visit Finlandin asiantuntijakumppanina Digipilottiohjelman kautta.
FlowHouse on toiminut kumppanina Helsingin kaupungille ja Helsinki Marketingille matkailualueen tiedolla johtamiseen liittyvissä asiantuntijatöissä. Asiantuntijatyön tavoitteena oli tuottaa Helsingin kaupungille ja kumppanitahoille lisäymmärrystä matkailudestinaation tiedolla johtamisen periaatteisiin, mittareihin ja toiminnan resursointiin liittyen.
Visit Turku toimii edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä alueen yrityksille digitaalisten ratkaisujen hyödyntämisessä ja liiketoiminnan vastuullisessa kasvattamisessa.
Himos-Jämsä yhteistyön tavoitteena oli kasvattaa matkailualueen tunnettuutta valituissa kohderyhmissä ja ohjata asiakasta eteenpäin ostopolulla. Yhteistyötä tehtiin 22 alueen yrityksen ja palveluntuottajan kanssa.
Facebook-kampanjan tavoitteena tuoda esille Luoston matkailualueen ainutlaatuista tarjontaa ja kasvattaa verkkosivuvierailuja sekä asiakasrekisteriä.
Jyväskylän seudun matkailu koordinoi ja toteuttaa Jyväskylän seudun matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä. Olemme toteuttaneet alueen matkailumarkkinointia sosiaalisessa mediassa mm. Facebook-kampanjoina sekä -mainontana eri kohderyhmille sekä kehittämässä matkailumarkkinoinnin digitaalista näkyvyyttä.
FlowHouse on toiminut Visit Naantalin matkailumarkkinointikumppanina vuodesta 2018 alkaen. Yhteistyö on sisältänyt pitkäaikaista brändikampanjointia, markkinointikampanjoiden suunnittelua ja toteutusta valituille kohderyhmille, sisällöntuotantoa sekä hakukoneoptimoinnissa avustamista.
Pyhäjoen matkailusuunnitelmaa tuotettiin FlowHousen asiantuntijatyönä yhdessä kunnan, alueen matkailu- ja vapaa-ajan palvelutoimijoiden, asukkaiden ja kunnanhallituksen kanssa. Työmuotoina olivat erilaiset työpajat, verkkokyselyt, henkilökohtaiset haastattelutapaamiset sekä FlowHousen matkailun asiantuntijaosaaminen. Osana työn toteutusta haastateltiin myös Hanhikivi -projektin keskeiset toimijat kuten Fennovoima, Rostom, Titan2 ja Forenom.
Yhteistyön tavoitteena oli tukea House of Laplandin viestinnän tavoitteita: Lappi näkyy, kuuluu ja kiinnostaa – matkakohteena, asuinpaikkana, kuvauspaikkana sekä arktisena bisnesympäristönä.
FlowHouse on toiminut Digi & Game Centerin asiantuntijakumppanina viestinnän kehittämisessä, brändityön rakentamisessa sekä digimarkkinoinin suunnittelemisessa ja toteuttamisessa aina Digi & Game Centerin suunnittelusta sen avaamiseen asti.
Varjolan tilan matkailu, Revontuli Golf ja Houseboat käynnistivät vuonna 2018 yhteistyössä FlowHousen kanssa yhteisen yritysryhmähankkeen, jonka tavoitteena on ollut rakentaa menestyksellinen kansainvälisen myynnin palvelukonsepti ja siihen liittyvä toimintamalli.
Päijänne-Risteilyt Hilden Oy:llä on pitkät perinteet laivaliikenteessä Päijänteen suurella vesistöalueella. Olemme toimineet Päijänne-Risteilyt Hilden Oy:n digitaalisen markkinoinnin kumppanina kehittäen verkkonäkyvyyttä, löydettävyyttä, sosiaalisen median läsnäoloa sekä toteuttaen useita digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä.
Sijoittumispalveluiden osalta toteutettiin alkuvuodesta 2016 digitaalisen palvelun konseptointityö, jonka pohjalta tehtiin Invest in Jämsä verkkosivusto. (Sivustosta vastasi Trimedia Oy). Konseptityötä seurasi sisältöstrategia ja markkinoinnin yhteistyö 2017-2018.
Varjolan tilan matkailu, Revontuli Golf ja Houseboat käynnistivät vuonna 2018 yhteistyössä FlowHousen kanssa yhteisen yritysryhmähankkeen, jonka tavoitteena on ollut rakentaa menestyksellinen kansainvälisen myynnin palvelukonsepti ja siihen liittyvä toimintamalli.