Referenssit

Kestävää nostetta matkailuyrityksiin

Matkailutuotteiden muotoilua digitaalisiin myyntikanaviin.

Tavoitteet

Kestävää nostetta matkailuyrityksiin: Etelä-Suomi -hankkeen yhtenä toimenpiteenä oli toteuttaa uusien matkailutuotteiden kehittämiseen ja muotoiluun sekä kohdemarkkinatiedon kartoittamiseen liittyviä toimenpiteitä Espoon, Helsingin ja Turun alueen matkailuyrityksille.

Mitä tehtiin

Toteutettiin matkailuyritysten tuotekehitykseen ja digitaalisesti ostettavissa olevan tuotetarjonnan muotoiluun sekä sen tueksi seuraavia toimenpiteitä:

  • Kansainvälisille matkailijoille suunnatun ja digitaalisesti eri myynti- ja jakelukanavissa ostettavissa olevan matkailutarjonnan kartoitus Espoo, Helsinki ja Turku (OTA-kanavat, alueellisen markkinointi- ja myyntikanavat, STF, DataHub, muut jakelukanavat)
  • Kohdemarkkinakartoitus Saksa ja Ruotsi
  • Tuotteistaminen ja digitaalinen tuotekehitys myyntikanaviin; yrityskohtainen tuotteistustprosessi Espoo/Helsinki 12 yritystä, Turku 28 yritystä
  • Ostettavuuden varmistaminen ja mittareiden asentaminen
  • Mainonnan tekninen toteutus Googlen ja sosiaalisen median mainostyökaluihin
  • Mainonnan optimointi dataan pohjautuen
  • Tulosten kattava raportointi kehitysehdotuksineen sesonkikohtaisesti ja vuositasolla
  • Osaamisen kehittäminen sparrausten ja valmennusten kautta

5

Tuotekehityspäivää

40

Yritystä

55

Tuotetta

Tulokset

Osallistuville yrityksille sekä kehitettiin uusia että päivitettiin olemassaolevia tuotteita digitaaliseen myyntiin sopiviksi. Tuotteet muotoiltiin nykypäivän asiakkaiden tarpeiden mukaisiksi, ja asetettiin mittarit tulosten seuraamiseen.

Siirry takaisin sivun alkuun