Referenssit

Matkailu- ja palveluyritysten digitaalisen myynnin kasvattaminen

Toimimme Kotkan-Haminan seudun matkailuyrityksille suunnatun digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kasvuohjelman yhteistyökumppanina.

Tavoitteet

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor ja Kouvolan kaupunki toteuttivat alueen matkailuyrityksille suunnatun digitaalisen markkinoinnin ja myynnin kasvuohjelman. FlowHouse toimi kasvuohjelman yhteistyökumppanina. Vastasimme matkailuyrityksille suunnattujen myynnin kasvuun liittyvien toimenpiteiden suunnittelusta ja konkreettisesta tuotannosta.

Ohjelman tavoitteena oli toteuttaa tavoitteellista ja tuloksekasta matkailuyrityksen liiketoiminnan digitaalisen markkinoinnin, myynnin, tuotekehityksen tai tiedolla johtamisen tarpeisiin liittyvää kehitystyötä.

Mitä tehtiin

Toteutimme osana kasvuohjelmaa seuraavan työprosessin yhdessä matkailuyritysten kanssa:

  • Yhteinen kick off- tilaisuus ja yhteistyön käynnistäminen
  • Yrityskohtaisten toimintasuunnitelmien laadinta, jossa määriteltiin kunkin yrityksen kehittämistavoite sekä konkreettiset kehittämistarpeet
  • Yrityskohtaiseen suunnitelmaan pohjautuva valmennus- ja kehitystyö, jonka aikana tuotettiin konkreettisia ratkaisuja yrityksen tunnistamaan kasvuhaasteeseen
  • Yhteistyössä mukana 14 matkailuyritystä Kotkan ja Kouvolan seudulta
  • Yhteistä oppimista ja hyvien käytänteiden jakamista kaikille yrityksille prosessin aikana järjestetyissä tapaamisissa sekä vuoropuhelua tehdyistä toimenpiteistä
  • Työn toteutuksessa hyödynnettiin Howspace- yhteistyöalustaa

Tulokset

Työn lopputuloksena syntyi konkreettisia ratkaisuja yritysten myynnin kasvattamiseksi. Tuloksina mm. B2B ja B2C -myyntiprosessien selkeyttäminen, markkinoinnin ja myynnin toimintasuunnitelmia, tuotteiden muotoilua yritysten digitaalisiin myyntikanaviin, digitaalisen ostopolun selkeyttämisen toimenpiteitä sekä myynti- ja jakelukanavien käyttöönottoa ja digitaalisen myynnin kasvua.

Siirry takaisin sivun alkuun