Uusia työkaluja matkailuyrityksille ja -alueille


Menestyvän matkakohteen kehittämisen työkalut ovat nyt käytössänne. Toteutimme FlowHousella Visit Finlandin toimeksiannosta viime vuonna sarjan digipilotteja yhdessä eri matkakohteiden kanssa, keskittyen tiedolla johtamiseen ja alueiden toimintamallien päivittämiseen vastaamaan nykyajan tarpeita. Pilottien opit on nyt koottu Digitaalisen asiakaskokemuksen käsikirjaksi matkailualueille, käsikirja tarjoaa vinkit parhaan asiakaskokemuksen ja kaupan varmistamiseksi.  

Lue lisää

AUTETAAN TOISIAMME AUTTAMAAN TOISIAMME


Koronavirus on laittanut koko maailman matkailun polvilleen. Tilanne vaatii uskallusta ja resursseja ottaa haltuun alueen matkailuelinkeinosta huolehtiminen, alueen yritysten rauhoittelu ja ohjaaminen parhaisiin mahdollisiin toimiin. Epätietoisuus on läsnä, mutta yhteistyöllä ja fokusoimalla voimavarat nyt oikein luomme tulevaisuuden matkailualueita. Digitaalisten kanavien rooli korostuu viestinnän välineenä, sosiaalinen media ja omat verkkosivut ovat olleet pääkanavat viestiä. Epidemian aikana […]

Lue lisää

Auta matkailualaa


Olet varmasti huolissasi kuinka oma lomamatkasi tulee järjestymään koronaviruksen runnoessa lähes tulkoon jokaista maailman kolkkaa. FlowHouse on yhdessä asiakkaidensa kanssa rakentanut merkityksellisiä asiakaskokemuksia ja menestyviä matkailukohteita usean vuoden ajan. Sympatiamme ovat vahvasti asiakkaidemme ja monen pienyrittäjän puolella. Haluamme tuoda esille asioita mitä yksittäinen henkilö voi tehdä tukeakseen matkailualaa Suomessa ja mitä matkailuyritys voi tehdä sillä […]

Lue lisää

Bokun: Myynti ja asiakaskokemus haltuun


Bokun verkkokauppa-alusta on ollut viime vuoden kaikkien puheissa matkailualalla ja herättänyt paljon kyselyitä myös meille. Alustan kanssa töitä tehneenä olemme törmänneet muutamaan ratkaistavaan haasteeseen.

Lue lisää

Digitaalinen vastuullisuus matkailussa – vaikuta markkinoinnin keinoin


Vastuullisuus ei ole pelkästään käsin kosketeltavaa vastuullisuutta vaan myös digitaalisilla kanavilla on vaikutuksia kestävään kehitykseen. Saattaa kuulostaa hieman erikoiselta ajatella Instagram-kuvien ja hashtagien olevan vaikutuksessa matkailualueen kestävyyteen. Mutta näin kuitenkin on useissa matkakohteissa ulkomailla – erityisesti niissä kaikkein pienimmissä.

Lue lisää

Matkailun kestävyys – periaatteista tekoihin


Ihmiset matkustavat usein kokeakseen uusia unohtumattomia elämyksiä, nauttiakseen matkakohteesta ja lisätäkseen ymmärrystään muista kulttuureista, ihmisistä, ympäristöstä sekä tavoista olla ja elää. Matkustellessaan matkailijat oppivat kaikkein eniten itsestään ja omista tavoistaan toimia. Erityisesti matkustuskohteen näkökulmasta matkailu tuo lisäarvoa esimerkiksi lisäämällä työpaikkoja, kasvattamalla alueen monimuotoisuutta, kehittämällä paikallisten ymmärrystä eri kulttuureista ja auttamalla alueita kehittymään kohti parempaa sekä […]

Lue lisää

VAUHTIA MATKAILUN VERKKOKAUPPAAN TEMPO-RAHOITUKSELLA


Menestyvä matkailuyritys myy aktiivisesti palvelujaan verkossa – koska siellä asiakkaat ovat. Ostavalle asiakkaalle on tarjolla paljon houkuttelevia vaihtoehtoja – niin paljon, että tämä tuskin enää etsii muualta. Siksi on olennaisen tärkeää viedä tuotteet ostettaviksi ja panostaa asiakaskokemukseen, jotta asiakas tuntisi löytäneensä juuri hänelle sen parhaimman vaihtoehdon. Verkkokaupan pyörittäminen on kuitenkin haastavampaa kuin aluksi ymmärretään. Johdonmukainen […]

Lue lisää

Matkailu 2020 – miten markkinoida?


Vuosi 2019 lähenee loppuaan ja nyt viimeistään on aika nostaa katse kohti tulevan vuoden 2020 markkinointeja ja matkailusektorin muutoksia. Yleensä tässä vaiheessa tulevan vuoden markkinointi on puoliksi suunniteltu, mutta matkailualalla markkinoinnin toimenpiteen ”putoavat” pöydälle yleensä joulun sesongin jälkeen.

Lue lisää

Facebook julkaisi uuden maksupalvelunsa – esittelyssä Facebook Pay


Maailmalla on viime aikoina ollut paljon puhetta Facebookin Libra-kryptovaluutasta. Samaan aikaan Facebook on kuitenkin kaikessa hiljaisuudessa saattanut julkisuuteen oman Facebook Pay -maksupalvelunsa, joka on tällä viikolla tullut saataville Yhdysvalloissa. Facebook Pay mahdollistaa maksujen suorittamisen sovelluksen sisällä – Facebookissa, Messengerissä, Instagramissa ja jopa WhatsApissa.

Lue lisää

Selviytymisopas web-analytiikan viidakkoon osa 1: Miksi verkkosivuston seuranta kannattaa?


Käytätkö jotakin seurantatyökalua verkkosivustosi liikenteen analysoimiseen? Ehkäpä työkalu on jo asennettuna sivustollesi, mutta sen avaamisesta on vierähtänyt jo tovi, jos toinenkin? Web-analytiikka on monelle hyvin vieras käsite, ja siksi sen hyödyntäminen voikin tuntua haastavalta ja työläältä, joskus jopa turhalta. Tässä blogisarjassa käydään läpi tärkeimpiä syitä ja tapoja verkkosivuston seurantaan. Joten jos aihe kiinnostaa, mutta et […]

Lue lisää