Bokun: Myynti ja asiakaskokemus haltuun


Bokun verkkokauppa-alusta on ollut viime vuoden kaikkien puheissa matkailualalla ja herättänyt paljon kyselyitä myös meille. Alustan kanssa töitä tehneenä olemme törmänneet muutamaan ratkaistavaan haasteeseen.

Lue lisää

Digitaalinen vastuullisuus matkailussa – vaikuta markkinoinnin keinoin


Vastuullisuus ei ole pelkästään käsin kosketeltavaa vastuullisuutta vaan myös digitaalisilla kanavilla on vaikutuksia kestävään kehitykseen. Saattaa kuulostaa hieman erikoiselta ajatella Instagram-kuvien ja hashtagien olevan vaikutuksessa matkailualueen kestävyyteen. Mutta näin kuitenkin on useissa matkakohteissa ulkomailla – erityisesti niissä kaikkein pienimmissä.

Lue lisää

Matkailun kestävyys – periaatteista tekoihin


Ihmiset matkustavat usein kokeakseen uusia unohtumattomia elämyksiä, nauttiakseen matkakohteesta ja lisätäkseen ymmärrystään muista kulttuureista, ihmisistä, ympäristöstä sekä tavoista olla ja elää. Matkustellessaan matkailijat oppivat kaikkein eniten itsestään ja omista tavoistaan toimia. Erityisesti matkustuskohteen näkökulmasta matkailu tuo lisäarvoa esimerkiksi lisäämällä työpaikkoja, kasvattamalla alueen monimuotoisuutta, kehittämällä paikallisten ymmärrystä eri kulttuureista ja auttamalla alueita kehittymään kohti parempaa sekä […]

Lue lisää

VAUHTIA MATKAILUN VERKKOKAUPPAAN TEMPO-RAHOITUKSELLA


Menestyvä matkailuyritys myy aktiivisesti palvelujaan verkossa – koska siellä asiakkaat ovat. Ostavalle asiakkaalle on tarjolla paljon houkuttelevia vaihtoehtoja – niin paljon, että tämä tuskin enää etsii muualta. Siksi on olennaisen tärkeää viedä tuotteet ostettaviksi ja panostaa asiakaskokemukseen, jotta asiakas tuntisi löytäneensä juuri hänelle sen parhaimman vaihtoehdon. Verkkokaupan pyörittäminen on kuitenkin haastavampaa kuin aluksi ymmärretään. Johdonmukainen […]

Lue lisää

Matkailu 2020 – miten markkinoida?


Vuosi 2019 lähenee loppuaan ja nyt viimeistään on aika nostaa katse kohti tulevan vuoden 2020 markkinointeja ja matkailusektorin muutoksia. Yleensä tässä vaiheessa tulevan vuoden markkinointi on puoliksi suunniteltu, mutta matkailualalla markkinoinnin toimenpiteen ”putoavat” pöydälle yleensä joulun sesongin jälkeen.

Lue lisää

Facebook julkaisi uuden maksupalvelunsa – esittelyssä Facebook Pay


Maailmalla on viime aikoina ollut paljon puhetta Facebookin Libra-kryptovaluutasta. Samaan aikaan Facebook on kuitenkin kaikessa hiljaisuudessa saattanut julkisuuteen oman Facebook Pay -maksupalvelunsa, joka on tällä viikolla tullut saataville Yhdysvalloissa. Facebook Pay mahdollistaa maksujen suorittamisen sovelluksen sisällä – Facebookissa, Messengerissä, Instagramissa ja jopa WhatsApissa.

Lue lisää

Selviytymisopas web-analytiikan viidakkoon osa 1: Miksi verkkosivuston seuranta kannattaa?


Käytätkö jotakin seurantatyökalua verkkosivustosi liikenteen analysoimiseen? Ehkäpä työkalu on jo asennettuna sivustollesi, mutta sen avaamisesta on vierähtänyt jo tovi, jos toinenkin? Web-analytiikka on monelle hyvin vieras käsite, ja siksi sen hyödyntäminen voikin tuntua haastavalta ja työläältä, joskus jopa turhalta. Tässä blogisarjassa käydään läpi tärkeimpiä syitä ja tapoja verkkosivuston seurantaan. Joten jos aihe kiinnostaa, mutta et […]

Lue lisää

Sosiaalisen median vinkit vuodelle 2019


Sosiaalinen media vuonna 2019 pohjautuu strategiseen suunnitteluun ja sosiaaliseen kuunteluun. Sosiaalisessa mediassa tuotetaan päivittäin niin paljon sisältöä, että sisällön laatu, kohdentaminen ja ajankohta korostuvat entisestään. Kohdentamalla sisältöjäsi valitsemallesi kohderyhmälle saat myös markkinointiin suunnatut eurot käytettyä tehokkaammin. Sosiaalisen kuuntelun, eli sen seuraaminen mitä asiakkaasi puhuvat sinusta tai koko alasta eri alustoissa tulee mukaan vahvemmin pelkkien avainsanojen […]

Lue lisää

Matkailun kasvupolulle yhdessä FlowHousen kanssa


Kasvu Open on Suomen suurin pk-yritysten kasvun tukemisen sparrausohjelma, joka auttaa maksutta kasvuhaluisia yrityksiä niiden kasvusuunnitelmissaan. Kasvu Openin toimintamalliin kuuluvat erilaiset kasvuohjelmat (Kasvupolku®-ohjelma), joita järjestetään ympäri Suomen eri teemoilla. Tiesithän että myös matkailualan yrityksille on oma Tulevaisuuden Matkailun Kasvupolku®?

Lue lisää

Tiedätkö miksi asiakkaasi ostaa ja miksi ei?


Matkailusektorilla jokaiselle lienee päivänselvää miten online-myynnin rooli on viime vuosina kasvanut. Omaa käyttäytymistämme seuraamalla ymmärrämme kuinka olennaisessa roolissa digitaaliset kanavat ovat matkan ideoinnissa, suunnittelussa ja varsinaisessa ostamisessa. Vähittäiskaupan saralla muutokset ovat olleet vähintään yhtä dramaattisia. Osa perinteisestä toimijoista on selvinnyt toisia paremmin, mutta monet uudet pelurit ovat ravistelleet toimialaa ihan kunnolla. Matkailussakin tätä on jo […]

Lue lisää