Selviytymisopas web-analytiikan viidakkoon osa 1: Miksi verkkosivuston seuranta kannattaa?


Käytätkö jotakin seurantatyökalua verkkosivustosi liikenteen analysoimiseen? Ehkäpä työkalu on jo asennettuna sivustollesi, mutta sen avaamisesta on vierähtänyt jo tovi, jos toinenkin? Web-analytiikka on monelle hyvin vieras käsite, ja siksi sen hyödyntäminen voikin tuntua haastavalta ja työläältä, joskus jopa turhalta. Tässä blogisarjassa käydään läpi tärkeimpiä syitä ja tapoja verkkosivuston seurantaan. Joten jos aihe kiinnostaa, mutta et […]

Lue lisää

Sosiaalisen median vinkit vuodelle 2019


Sosiaalinen media vuonna 2019 pohjautuu strategiseen suunnitteluun ja sosiaaliseen kuunteluun. Sosiaalisessa mediassa tuotetaan päivittäin niin paljon sisältöä, että sisällön laatu, kohdentaminen ja ajankohta korostuvat entisestään. Kohdentamalla sisältöjäsi valitsemallesi kohderyhmälle saat myös markkinointiin suunnatut eurot käytettyä tehokkaammin. Sosiaalisen kuuntelun, eli sen seuraaminen mitä asiakkaasi puhuvat sinusta tai koko alasta eri alustoissa tulee mukaan vahvemmin pelkkien avainsanojen […]

Lue lisää

Matkailun kasvupolulle yhdessä FlowHousen kanssa


Kasvu Open on Suomen suurin pk-yritysten kasvun tukemisen sparrausohjelma, joka auttaa maksutta kasvuhaluisia yrityksiä niiden kasvusuunnitelmissaan. Kasvu Openin toimintamalliin kuuluvat erilaiset kasvuohjelmat (Kasvupolku®-ohjelma), joita järjestetään ympäri Suomen eri teemoilla. Tiesithän että myös matkailualan yrityksille on oma Tulevaisuuden Matkailun Kasvupolku®?

Lue lisää

Tiedätkö miksi asiakkaasi ostaa ja miksi ei?


Matkailusektorilla jokaiselle lienee päivänselvää miten online-myynnin rooli on viime vuosina kasvanut. Omaa käyttäytymistämme seuraamalla ymmärrämme kuinka olennaisessa roolissa digitaaliset kanavat ovat matkan ideoinnissa, suunnittelussa ja varsinaisessa ostamisessa. Vähittäiskaupan saralla muutokset ovat olleet vähintään yhtä dramaattisia. Osa perinteisestä toimijoista on selvinnyt toisia paremmin, mutta monet uudet pelurit ovat ravistelleet toimialaa ihan kunnolla. Matkailussakin tätä on jo […]

Lue lisää

Virtuaalitodellisuus matkailumarkkinoinnissa


Virtuaalitodellisuuden avulla matkakohde voidaan kokea uudella tapaa ja matkakokemus saadaan tuotua lähemmäksi ihmistä. Matkailuelämyksestä tulee virtuaalinen kokemus, virtuaalinen kokemus on helpompi peilata käytäntöön.

Lue lisää

TripAdvisor uudistukset – Henkilökohtainen ja sosiaalisempi


TripAdvisorin uudistukset ovat nyt kaikkien nähtävillä. TripAdvisor on tehnyt harppauksen uudistaakseen palvelua enemmän sosiaalisempaan mediaan kuin aikaisemmin.

Lue lisää

Datalla kohti parempaa matkailun digitaalista asiakaskokemusta


FlowHouse on valittu Business Finlandin asiantuntijakumppaniksi kehittämään Suomen matkailun digitaalista asiakaskokemusta ja asiakaspolkua.

Lue lisää

Matkailumarkkinoinnin kesä 2018


Kesä 2018 ei jättänyt ketään kylmäksi – kirjaimellisesti. Suomi sai nauttia osansa trooppisesta lämmöstä ja aurinkoisista kesäpäivistä, unohtamatta hyttysten vähäistä ininää. Myös digitaalisen matkailumarkkinoinnin näkökulmasta kesä näytti varsin kirkkaalta.

Lue lisää

Sukellus somemarkkinointiin – harjoittelu FlowHousella


Harjoittelu FlowHousella opetti matkailun trendeistä, markkinoinnin metodeista ja projektityöskentelystä.

Lue lisää

Läsnäolo matkailijan digitaalisella polulla – Mistä aloitan?


Kuten jo monessa yhteydessä olemme maininneet, matkan suunnittelu aloitetaan tänä päivänä verkossa. Digitaalinen matkailu on tätä päivää ja digitaalinen matkailumarkkinointi on suuremmassa roolissa. Matkamessuilla vuonna 2018 verkostoituessamme ja asiakastapaamisissa aikojen saatossa olemme havainneet, että joskus on hyvä ottaa askel aivan alkutaipaleelle kun puhe on digitaalisuudesta ja digitalisaatiosta. Useasti keskusteluissa on noussut esiin se, että matkailutoimijat […]

Lue lisää