Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

Virtuaaliavustajat – unelmien myyjiä

Miten tekoäly voi toimia matkailuyrityksen tai -alueen myyjänä ja asiakaspalvelijana? Lue virtuaalisavustajasta lisää blogista.

Lue artikkeli

Alueorganisaation karikot ja kuinka selvitä niistä

Useimmilla matkailualeilla ollaan yhtä mieltä siitä, että alueellista markkinointia tarvitaan. Työn organisoiminen ja toteuttaminen onkin sitten haastavampaa. Miten työ rahoitetaan? Kuka päättää mitä tehdään? Miten eri intressit ja näkemykset, ne pöhköimmätkin, huomioidaan?

Lue artikkeli

Miten Suomen matkailulla menee? Talvi 2023-2024 analyysi ja läpikäynti

Miten Suomen matkailulla menee - talvi 23-24 - analyysi ja infograafi.

Lue artikkeli

lapin matkailu

Lapin matkailun menestysresepti

Oletko sinäkin joskus pohtinut, miksi matkailu Lapissa kasvaa enemmän, kuin missään muualla Suomessa? Blogissa aiheesta lisää.

Lue artikkeli

Aiheena brändimarkkinoinnin merkitys, kuvassa podcastissa juttelevat Sanna ja Mika.

Brändimarkkinoinnin merkitys // Floukkaricast #5

Brändimarkkinointi matkailualalla - mitä se on, miksi sitä kannatta tehdä ja mihin pitkäjänteisellä brändimarkkinoinnilla vaikutetaan? Keskustelua myös matkailun tilanteesta, yrittäjien kohtaamista haasteista brändimarkkinoinnin suhteen, sekä vähän myös Lapin matkailukentästä.

Lue artikkeli

Matkailuyritys näkyväksi hakukoneessa

Kun tehdään toimia matkailuyrityksen verkkosivuston näkyvyyden parantamiseksi hakukoneessa, puhutaan hakukoneoptimoinnista. Hakukoneoptimoinnin ydin on aina sisältö, joka vastaa hakijan tarpeeseen. Miten sisältö sitten saadaan linkitettyä oikeisiin hakuihin?

Lue artikkeli

FlowHousen uusi toimitusjohtaja on Sanna Tarssanen

FlowHousen uutena toimitusjohtajana on aloittanut YTM Sanna Tarssanen. Sanna vie Floukkarit uudelle strategiakaudelle.

Lue artikkeli

Markkinoinnin suunnittelu tulevalle kesälle // Floukkaricast #4

Mitä kaikkea matkailualalla kannattaa huomioida kun tavoitellaan asiakkaita kesäksi? Tässä jaksossa askelmerkit, sudenkuopat, ja huomoitavat asiat markkinonnin suunnitteluun kesää silmälläpitäen. Mukana myös muutama veikkaus tulevalle vuodelle markkinoinnin suhdanteista ja trendeistä.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun