Kun työni ei ole minkään arvoista – muutos vaatii uskallusta


Toivottavasti moni ei koskaan ajattele ”työni ei ole minkään arvoista”, kuten otsikossa sanotaan. Silti viestimme samaa asiaa hieman toisin sanoin turhan usein: kun teen itse, se ei maksa mitään. Vaihtoehtona on joko ostaa palveluja asiantuntijalta ja ulkopuoliselta toimijalta tai antaa teknologian tehdä se puolestamme. Mutta koska se maksaa, valitsemme tehdä sen mieluummin itse. Silloinhan se […]

Lue lisää

Online-tuotteet – vinkkejä matkailutuotteen rakentamiseen


Asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu, ja erilaisten matkailutuotteiden osto on siirtynyt yhä vahvemmin verkkoon. Matkailuyrityksen onkin tärkeää taata matkailijalle mahdollisuus tutustua tuotesisältöön, saatavuuteen ja hintaan välittömästi asiakkaan saapuessa esimerkiksi verkkosivuille tuotetta tarkastelemaan.

Lue lisää

VINKKEJÄ VIESTINTÄÄN POIKKEUSTILANTEEN JATKUESSA – NYT JA TULEVAISUUDESSA


Poikkeustilanne jatkuu edelleen matkailun osalta. Kuitenkin voimme kannustaa kansainvälisiä matkailijoita haaveilemaan Suomesta ja suunnittelemaan matkaa tänne – sitten, kun se on mahdollista. Kotimaisille matkailijoille voimme viestiä yhtä lailla, kertoa mahdollisuuksista, kehittää yhteishenkeä ja auttaa heitä suunnittelemaan mahdollista tulevaa kotimaan matkaa. On tärkeää pystyä asettumaan asiakkaan asemaan.  Jotta viestiminen on mahdollista, eikä siitä muodostu taakkaa, on […]

Lue lisää

Faktalla vai fiiliksellä – tiedolla johtaminen matkailussa


Tiedolla johtaminen on yksi digitaalisen ajan muotitermeistä. Kukaan ei kiistä sen merkitystä, kaikki ovat siitä kiinnostuneita ja sanovat sen olevan lähitulevaisuuden tärkeimpiä kehityskohteita. Liiketoiminnan kehitysalueena tiedolla johtaminen on yhtä hankala kuin monet muutkin digiajan ilmiöt. Ei ole yhtä oikeaa tai edes selkeää tapaa määritellä, mitä se pitää sisällään tai mitä ei.

Lue lisää

Uusi Google Analytics 4 on täällä – mutta mitä se tarkoittaa?


Googlen suosittu analytiikkatyökalu on kokenut muodonmuutoksen – täysin uusi Google Analytics 4 on nyt julkaistu. Viime vuonna esitellyn App + Web -betaversion päälle rakennettu uudistettu työkalu tulee taatusti muuttamaan tapaamme tutkia ja analysoida verkkosivustojemme kävijäliikennettä. Tässä blogissa kurkistetaan, miltä uuden Analyticsin syövereissä näyttää – mikä muuttuu ja mitä tämä kaikki tarkoittaa käytännössä?  

Lue lisää

Anne takaisin FlowHousen tiimiin


FLOWHOUSE LAAJENEE TUNTURI-LAPPIIN – ANNE KAAKKURINIEMI OSAKSI TIIMIÄ FlowHouse vahvistaa osaamistaan tiivistämällä yhteistyötä Anne Kaakkuriniemen (Ideal Arctic Oy) kanssa. Yhteistyöllä tarjoamme osaamisemme yhä helpommin myös Lapin matkailualueiden – ja yritysten saavutettavaksi perustamalla toimipisteen Lappiin. Anne on yrityksensä kautta jatkossa osa FlowHousen tiimiä toimien Tunturi-Lapista, Kittilästä käsin ja tuo osaamisensa, ammattitaitonsa sekä aidon, valloittavan persoonansa osaksi […]

Lue lisää

TIEDOLLA JOHTAMISTA BISLENZ TRAVEL EXPERIENCEN AVULLA


Moni yrittäjä tuskailee tiedolla johtamisen teeman ympärillä. Käytössä voi olla kaikki mahdolliset digitaalisen markkinoinnin ja analytiikan työkalut. Dataa tulee ovista ja ikkunoista ja yrityksillä on mahdollisuus nähdä ja analysoida lukematon määrä dataa asiakkaista. Mutta, haasteena on se, että data on pirstaloitunut useaan eri kanavaan ja alustaan. Tietoa on, mutta kuinka se tieto saadaan poimittua käytäntöön? […]

Lue lisää

Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa


Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa on nyt tärkeämpää kuin koskaan. Tämän blogikirjoituksen yhteydestä löydät ladattavan PDF-tiedoston, johon olemme laatineet selkeän listauksen hakukoneoptimoinnin kulmakivistä – eli toimenpiteistä, joita voit tehdä varmistaaksesi sivuston näkyvyyden esimerkiksi Googlen hakukoneessa.

Lue lisää

Varaudutaan matkailualueiden avautumiseen


Hiljalleen säädökset väistyvät ja ihmiset, sekä yritykset alkavat palata normaaliin. Suomen osalta asetukset kannattaa pitää yrityksessä ajan tasalla. Katso tästä valtioneuvoston linjaukset koronavirukseen liittyen. Varaudu liiketoiminnassasi koronaviruksen jälkeiseen aikaan.

Lue lisää

Matkailualueen brändäys


Miksi matkailualalla yhä enemmän suuremman kuvan hahmottaminen korostuu ja miksi matkailuyrittäjän kannattaa olla mukana muovaamassa destinaatioiden tarinaa? Destinaation (matkailualueen) brändin kehittämisen tärkeyttä voi olla toisinaan vaikea hahmottaa oman ydinliiketoiminnan kannalta, kun oma tekeminen keskittyy esimerkiksi majoittamiseen tai ohjelmapalveluiden tuottamiseen. Menestyvä matkailualue pystyy kokoamaan yhteen elämykset ja palvelut, joista huokuu koko alueen henki. Yksittäiset pienet yritykset […]

Lue lisää