Paahtimo Papu

Facebook-kampanja

Jyväskylässä sijaitseva Paahtimo Papu vietti 1-vuotissynttäreitään, jonka kunniaksi Facebookissa lanseerattiin Täydellinen kahvihetki -kampanja. Tavoitteena oli tuoda esiin Paahtimo Papun luomukahvitarjontaa.

Millä kahvilla sinä luot täydellisen kahvihetken?

Jyväskylässä sijaitseva Paahtimo Papu vietti 1-vuotissynttäreitään, jonka kunniaksi Facebookissa lanseerattiin Täydellinen kahvihetki -kampanja. Tavoitteena oli tuoda esiin Paahtimo Papun luomukahvitarjontaa sekä saada tupa täyteen synttärijuhliin.

Paahtimo Papun synttäreiden Facebook-näkyvyys ja kampanjakokonaisuus sisälti useita erilaisia toimenpiteitä välisivulle rakennetun Facebook-arvonnan lisäksi. Kun Facebook-sivulle ohjataan uusia, aktiviisia kohderyhmään kuuluvia kävijöitä sekä lisätään sivun aktiivisuutta, antaa Facebook myös päivityksille lisää luonnollista näkyvyyttä. Näin myös Paahtimo Papun oli helppo päivittää synttäriviikon tapahtumia mm. erilliselle tapahtumasivulle sekä omina päivityksinään. Parhaan näkyvyyden Facebook-päivityksilleen saa myös lisäämällä päivityksien näkyvyyttä mainonnalla.

Mitä saavutimme Facebook-kampanjalla?

Kampanjaan sisältyi monta eri sosiaalisen median elementtiä sekä sisältöä.  Tapahtumasivu keräsi mukavan joukon synttäritapahtumasta kiinnostuneita Papun tykkääjien joukosta ja samalla tieto tapahtumasta levisi seuraajien omille verkostoille.

Facebook-mainontaa kohdennettiin uusiin kahvinautiskelijoiden kohderyhmiin ja edullisen klikkaushinnan takasi useat eri mainosyhdistelmät. Mainoskampanjaa kannattaakin jakaa useisiin pienempiin kohderyhmiin ja kohdentaa mainoksen sisältö jokaiselle kohderyhmälle sopivaksi.

Kampanjasivu keräsi reilu 500 vierailijaa – joka viides äänesti omaa luomukahvisuosikkiaan.

FlowHouse_Paahtimo_Papu_Roastery_lover

Mitä tästä opimme

Paahtimo Papulle on kerääntynyt aktiivinen yhteisö – he toimivat myös Paahtimo Papun sanansaattajina paremman ja kestävämmän luomukahvin muodossa. Sosiaalisen median toimivat yhteisöt perustuvatkin kohderyhmään kuuluviin, aktiivisin seuraajiin, joten Facebook-sivun tykkääjämäärään ei kannata liikaa tuijottaa. Oikeille asiakkaille kohdennetulla viestinnällä saat tietoisuutta yrityksen tuotteista ja palveluista viestittyä pienelläkin budjetilla.

Sosiaalisen median kanavien ylläpitäminen vaatii jatkuvaa aktiivisuutta ja sisällön tuottamista. Sisältöä kannattaa myös tuottaa eri muodossa – Tällä hetkellä videot keräävät hyvin näkyvyyttä Facebook-sivulla.

Tilaa digimarkkinoinnin uusimmat ideat sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä