Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

”Tiedolla johtaminen ei tarkoita mitään”

Dataan perustuva päätöksenteko ei ole lasipalatsien ja start-uppien yksinoikeus. Mitä pienempi yritys, sitä helpompaa on ottaa käyttöön konkreettisessa tekemissä johdonmukainen datan kerääminen ja toiminnan ohjaaminen.

Lue artikkeli

Eurooppalaisten matkailijoiden asiakaspolku

Meillä käytössä olevan GWI Travel datan avulla saamme paljon kiinnostavaa lisätietoa monista Suomen matkailullekin tärkeistä kohdemarkkinoista. Tässä blogissa tarkastelen eurooppalaisten matkailijoiden asiakaspolkua.

Lue artikkeli

pieni-kuukkeli-oksalla

Uutta virtaa – uusia työntekijöitä

FlowHousen keväässä 2023 on eletty jännittäviä aikoja - 15-vuotta tuli täyteen, uusi verkkosivusto on piakkoin auki ja saimme tiimiin täydennystä kahden kovan asiantuntijan kautta. Tässä blogissa annoimme äänemme uusille tulokkaille ja he saivat kertoa itsestään omalla tavallaan.

Lue artikkeli

Jyväskylä maisemakuva

FlowHouse Oy – 15-vuotias taival

Viisi vuotta on kulunut siitä, kun pohdimme FlowHouse Oy:n alkutaipaleita ensimmäisen kymmenen vuoden osalta. Silloin FlowHouse oli löytänyt itsensä matkailumarkkinoinnin asiantuntijana ja tehnyt strategisen valinnan keskittyä juuri matkailutoimialaan.

Lue artikkeli

Uusia taitoja oppimassa – harjoittelussa FlowHousella

Olen Hiirosen Heidi ja aloitin työharjoitteluni uutena talossa helmikuun puolessa välissä. Opiskelen tällä hetkellä merkonomiksi Jyväskylän Gradialla suuntautuen taloushallinnon puolelle.

Lue artikkeli

Pohjoismaihin matkustamaan kiinnostuneet – mitä tiedämme heistä?

Meillä FlowHousella on jo parisen vuotta ollut käytössä datatyökalu Global Web Index (GWI), jonka avulla saamme verrattavissa olevaa dataa määrittelemistämme kohderyhmistä useista markkinoista Euroopassa. Voimme selvittää kohdeyleisön ostokäyttäytymistä, matkailutottumuksia, kiinnostuksen kohteita, kanavakäyttäytymistä ja digitaalista ostopolkua.

Lue artikkeli

Bookingpoint – toimiva matkailun verkkokauppa

Uusi kotimaisten matkailupalveluiden markkinointi- ja myyntiyhtiö Bookingpoint Oy perustetaan syksyllä 2022. Mistä on kyse?

Lue artikkeli

Universal Analyticsin lakkauttaminen, Matomo ja muita muutoksen tuulia analytiikan saralla

Analytiikan parissa on tapahtunut viime aikoina paljon. Google Analyticsin laillisuus sekä uudistuneet evästeohjeistukset ovat puhuttaneet ja ajaneet yrityksiä tekemään nopeitakin ratkaisuja ja muutoksia.

Lue artikkeli

Mitä hiilijalanjäljen laskenta matkailuyrityksessä vaatii?

Avaamme tässä blogikirjoituksessa, mitä hiilijalanjäljen laskentaprosessi vaati Varjolalta ja kuinka se toteutettiin Green Carbonin kanssa.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun