Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

Eurooppalaisten matkailijoiden asiakaspolku

Meillä käytössä olevan GWI Travel datan avulla saamme paljon kiinnostavaa lisätietoa monista Suomen matkailullekin tärkeistä kohdemarkkinoista. Tässä blogissa tarkastelen eurooppalaisten matkailijoiden asiakaspolkua.

Lue artikkeli

Jyväskylä maisemakuva

FlowHouse Oy – 15-vuotias taival

Viisi vuotta on kulunut siitä, kun pohdimme FlowHouse Oy:n alkutaipaleita ensimmäisen kymmenen vuoden osalta. Silloin FlowHouse oli löytänyt itsensä matkailumarkkinoinnin asiantuntijana ja tehnyt strategisen valinnan keskittyä juuri matkailutoimialaan.

Lue artikkeli

Uusia taitoja oppimassa – harjoittelussa FlowHousella

Olen Hiirosen Heidi ja aloitin työharjoitteluni uutena talossa helmikuun puolessa välissä. Opiskelen tällä hetkellä merkonomiksi Jyväskylän Gradialla suuntautuen taloushallinnon puolelle.

Lue artikkeli

Pohjoismaihin matkustamaan kiinnostuneet – mitä tiedämme heistä?

Meillä FlowHousella on jo parisen vuotta ollut käytössä datatyökalu Global Web Index (GWI), jonka avulla saamme verrattavissa olevaa dataa määrittelemistämme kohderyhmistä useista markkinoista Euroopassa. Voimme selvittää kohdeyleisön ostokäyttäytymistä, matkailutottumuksia, kiinnostuksen kohteita, kanavakäyttäytymistä ja digitaalista ostopolkua.

Lue artikkeli

Universal Analyticsin lakkauttaminen, Matomo ja muita muutoksen tuulia analytiikan saralla

Analytiikan parissa on tapahtunut viime aikoina paljon. Google Analyticsin laillisuus sekä uudistuneet evästeohjeistukset ovat puhuttaneet ja ajaneet yrityksiä tekemään nopeitakin ratkaisuja ja muutoksia.

Lue artikkeli

Mitä hiilijalanjäljen laskenta matkailuyrityksessä vaatii?

Avaamme tässä blogikirjoituksessa, mitä hiilijalanjäljen laskentaprosessi vaati Varjolalta ja kuinka se toteutettiin Green Carbonin kanssa.

Lue artikkeli

Hiilijalanjäljen vähentäminen – mitkä ovat hyödyt matkailuyritykselle?

Miksi pyrkisin hallitsemaan matkailuyritykseni hiilijalanjälkeä? Yhteinen tavoite Koko maailmalla (tai ainakin lähestulkoon koko maailmalla) on yhteinen tavoite pyrkiä pienentämään päästöjä sekä saada nuijittua hiilijalanjälkeä pienemmäksi. Yhteinen tahtotila on Suomessa hyvin vahvasti nähtävissä niin valtiotasolla kuin myös ihmisten arjessa. Sähköautojen, kierrättämisen sekä matkakohteiden vastuullisuudesta välittäminen yleistyy jatkuvasti.

Lue artikkeli

järvimaisema kesällä

Matkailualan hiilijalanjäljillä – Varjola x Green Carbon x FlowHouse

Matkailualalla on ollut paljon puhetta kestävän kehityksen ja vastuullisuuden suhteen niin alueorganisaatioiden kuin matkailuyritysten keskuudessa. Vastuullisuus, kestävä kehitys ja ympäristön huomioon ottaminen ovat näkyneet myös yhtenä prioriteettina hankerahoitusten jakamisen perusteissa, esimerkiksi Business Finlandin RRF-rahoitus.

Lue artikkeli

Matkailun strateginen suunnittelu blogisarja 2/2

Muodostettuamme yhteisen ymmärryksen matkailukohteen nykytilasta, keskitymme hahmottamaan, mihin tulevaisuuden kilpailuun ja toimintaympäristöön valmistamme alueen matkailua. Mikä on kriisin jälkeinen matkailun uusi normaali sekä millaisiin toimintaympäristön muutoksiin strategian valinnoilla meidän tulee vastata?

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun