13.3.2023

Uusia taitoja oppimassa – harjoittelussa FlowHousella

Heidi Hiironen

Harjoittelija

Olen Hiirosen Heidi ja aloitin työharjoitteluni uutena talossa helmikuun puolessa välissä. Opiskelen tällä hetkellä merkonomiksi Jyväskylän Gradialla suuntautuen taloushallinnon puolelle.

Aiemmalta koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden kandidaatti yhteiskuntamaantieteen puolelta vuosimallia 2012. Vuonna 2020 valmistuin matkailupalvelujen tuottajaksi. Oma työhistoriani on hyvin laaja. Olen työskennellyt Suomessa ja ulkomailla muun muassa lasten parissa, varainhankkijana, tutkimusavustajana, freelancer-kääntäjänä, matkailu- ja ravintola-alalla eri tehtävissä sekä viimeisimpänä matkailuneuvojana Jämsässä.

Reissukuva-Heidi-Hiirosesta

Harjoitteluun FlowHouselle

FlowHouse tuli itselleni tutummaksi matkailuneuvojan työssäni, sillä yritys teki jo silloin merkittävää markkinointiyhteistyötä Visit Himos-Jämsän kanssa. Eräs silloinen työystäväni mainitsi jossain vaiheessa, että minun kannattaisikin hakea töihin FlowHouselle. Etsiessäni taloushallintopuolen harjoittelupaikkaa lähetin siis toimitusjohtaja-Jounille viestiä.

Työurani matkailualalla on vasta alkamassa. Kuitenkin jo nyt koen, että ala tarjoaisi minulle mielekkäitä työhaasteita. Mielenkiinnon kohteeni sisällöntuotannosta markkinointiin, projektitoimintaan ja taloushallintoon sekä FlowHousen ammattitaitoisen tiimin osaaminen yhdistyvät mainiosti työharjoitteluni kautta. Harjoitteluni aikana pääsen tekemään monipuolisesti työtehtäviä useista eri harjoittelun osa-alueista projektissa toimimisesta taloushallintoon, sisällöntuotantoon, viestintään ja markkinointiin sekä johdon avustaviin tehtäviin. Harjoitteluni kestää toukokuun loppuun asti ja pääsenkin tänä aikana toteuttamaan lähes kaikki tutkintoni osat yhdessä ja samassa harjoittelupaikassa!

Vaikka harjoitteluni onkin vielä alussa, niin olen päässyt jo moneen mukaan. Olen saanut esimerkiksi luoda excel-kaavioita talousluvuista hallituksen kokouksen esitykseen, toimia sihteerinä tapaamisissa, osallistua työmatkalle Jämsään, kirjoittaa puhtaaksi työpajan osallistujien vastauksia, etsiä tietoa muun muassa eri matkailualan yrityksistä, tutustua asiakassopimuksiin ja laatia uusia sopimuksia, suunnitella some-viestintää ja muuta sisällöntuotantoa sekä tehdä osto- ja myyntilaskutusta. Tästä on kevään edetessä hyvä jatkaa muidenkin mielenkiintoisten työtehtävien parissa!

Mitä odotat harjoitteluajaltasi kaikkein eniten?

Harjoitteluajaltani odotan eniten uuteen työporukkaan kuulumista, monipuolisia työtehtäviä markkinoinnin, sisällöntuotannon, projektissa toimimisen ja taloushallinnon parissa sekä harjoittelun ajalta kertyvää mielekästä työkokemusta, joka avaisi uusia uraovia tuttuun tai tuntemattomaan.

Mikä olisi oma paras vinkkisi matkailuyritykselle digitaalisuuden kehittämisessä?

Muistathan mennä avoimin mielin kohti uutta. Kaikkea voi opetella, eikä yksin tarvitse koskaan jäädä uuden edessä. Meillä kaikilla on vahvuutemme ja heikkoutemme, joten käytetään hyväksi niitä omia vahvuuksia ja kysytään neuvoja niistä asioista, jotka koetaan heikkouksina. Muun muassa digitaalinen ostopolku on tulevaisuutta, joten otathan mahdollisen uuden digitietämyksen avosylin vastaan.

Jos olisit jäätelö, mikä jäätelö olisit ja miksi?

Olisin pistaasi-sitruunajäätelö, sillä makuyhdistelmä on yllättävä, omalaatuinen sekä pirteä, kuten minäkin. Lisäksi vihreä on lempivärini, pistaasi lempipähkinäni ja sitrushedelmät lempihedelmiäni.

Kategoriat

Avainsanat

Muita aiheeseen liittyviä blogauksia

Sukellus somemarkkinointiin – harjoittelu FlowHousella

Harjoittelu FlowHousella opetti matkailun trendeistä, markkinoinnin metodeista ja projektityöskentelystä.

Lue artikkeli

digitaalisuus- pari-business

Uusia työkaluja matkailuyrityksille ja -alueille

Menestyvän matkakohteen kehittämisen työkalut ovat nyt käytössänne. Toteutimme FlowHousella Visit Finlandin toimeksiannosta viime vuonna sarjan digipilotteja yhdessä eri matkakohteiden kanssa, keskittyen tiedolla johtamiseen ja alueiden toimintamallien päivittämiseen vastaamaan nykyajan tarpeita.

Lue artikkeli

Tapamme toimia myynnin ja rahoituksen kannalta

Matkailuyritysten ja -alueiden tilanne on tällä hetkellä edelleen heikko koko Suomessa koronaviruksen aiheuttaessa jatkuvaa epävarmuutta sekä rajoituksia. Iso osa matkailualan yrityksistä sekä matkailualueista on saanut valtiolta apua vuoden 2020 aikana erilaisten julkisten rahoitusmallien kautta.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun