Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

Flowhouse-strateginen johtaminen-analytiikka dashboard telkkarissa

Matkailustrategian luonti blogisarja 1/2

Olemme työstäneet viime aikoina lukuisia alueellisia matkailun tiekarttoja ja strategioita, jotka yhä useammin linkittyvät koko alueen kehittämiseen, ei ainoastaan matkailutoimialan kasvun mahdollistamiseen. Matkailun kehittäminen on monesti alueellisen elinvoimaisuuden edellytys.

Lue artikkeli

Natura Viva melonta Vuosaari

Natura Viva x FlowHouse yhteistyö

Natura Viva ja Flowhouse ovat tehneet menestyksekästä yhteistyötä useamman vuoden digitaalisen markkinoinnin osalta. Yhteistyön pohjana on tiivis kommunikaatio ja yhteinen näkemys tekemisen suuntaviivoista. Yhdessä määritellyt tavoitteet mahdollistavat joustavan yhteistyön.

Lue artikkeli

Digitaalinen elämysmyynti: suoramyynti ja B2B-myyntiyhteistyö

Verkko-ostot lisääntyvät myös matkailualalla ja erilaisia tuotteita ostetaan yhä enemmän digitaalisista kanavista.  Tämän vuoksi onkin tärkeää, että matkailijan digitaalisia ostopolkuja kehitetään, ja digitaalisen myynnin mallit tulevat yhä useammalle matkailutoimijalle tutuksi, jotta kehitystyön toimenpiteet konkretisoituvat myynniksi.

Lue artikkeli

Ymmärrä evästeitä – uudistunut evästeohjeistus näkyy analytiikassa

Evästeet ja muuttuvat käytännöt niihin liittyen ovat olleet viime aikoina kuuma puheenaihe. Liikenne- ja viestintävirasto Traficom julkaisi syyskuun alkupuolella uuden, entistäkin tiukemman evästeohjeistuksen, ja uutta ohjeistusta noudattavat voivat jo huomata suuria muutoksia verkkosivuliikenteen analytiikkaa tarkastellessaan.

Lue artikkeli

Talvinen maisema ja henkilö katsomassa horisonttiin

Mitä matkailuyritysten tulisi tietää kohdemarkkinaorganisaatioista

DMO:n rooli ja toimintaperiaatteet DMO = Destination Management Organization, ”kohdemarkkinaorganisaatio”. Keskiössä DMO:n toiminnassa on yleensä matkailun määränpään mainostaminen ja matkailijoiden houkutteleminen alueelle. Suomessa tallaisia voivat olla mm. matkailun alueorganisaatiot tai -järjestöt, jotka edistävät matkailukohteiden tunnettuutta.

Lue artikkeli

maisema-laiturilla

Mitä seuraavaksi matkailualalla – näin voit vastata muuttuneeseen kysyntään

Ei ole epäilystäkään, etteikö koronaviruspandemia olisi vaikuttanut pysyvästi myös matkailualan toimintaan. Sulut, rajoitukset, turvallisuus, toiminnan pysähtyminen – kaikilla on ollut vaikutusta matkailijoiden päätöksentekoon ja ajattelutapaan. Matkailutoimialalla on kova työ päästä takaisin 2019 vuoden lukemiin, mutta kirkkaampaa tulevaisuutta alkaa pikkuhiljaa olla havaittavissa.

Lue artikkeli

FlowHouse

Ville Niemijärvi FlowHousen hallitukseen

Yrittäjä Ville Niemijärvi on valittu FlowHousen hallitukseen. Villen rooli hallitustyöskentelyssä liittyy erityisesti FlowHousen matkailun tiedolla johtamisen liiketoiminnan vahvistamiseen, johon Ville tuo omalla kokemuksellaan ja asiantuntemuksellaan merkittävän lisäpanoksen.

Lue artikkeli

Digitaalisen asiakaspolun kehitystyöt – yhdessä strategiasta toteutukseen

Kevään ja kesän aikana olemmekin saaneet olla mukana digitalisoimassa tähän hetkeen ja tulevaan niin kotimaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden polkua aina haaveiluvaiheesta ostoon ja matkan jälkeiseen aikaan asti. Digitaalisen matkailuliiketoiminnan käytännön kehitysprojekteissa on aina monta osa-aluetta.

Lue artikkeli

Digitaalista matkailuliiketoimintaa – FlowHouse harjoittelijan silmin

Olen Opri, 24-vuotias matkailututkimuksen opiskelija Lapin Yliopistosta ja suoritan maisteriopintoihini kuuluvaa asiantuntijaharjoittelua FlowHousella, ympärilläni kahdeksan monipuolista alan ammattilaista. Harjoitteluun hakiessa FlowHouse ei ollut minulle ennestään tuttu, vaan kiinnostuin yrityksestä törmätessäni heidän verkkosivuihinsa.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun