Digitaalinen asiakasymmärrys – ostoprosessin vaiheet


Asiakkaan ostoprosessi on monivaiheinen. Asiakkaan ostoprosessin ymmärtäminen on lähtökohta kaikessa myynnin, markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa ja käytännön toteuttamisessa. Monipuolista oikeaa sisältöä, oikeaan aikaan, oikeassa paikassa/ympäristössä ja oikealle kohderyhmälle – oikealle ihmiselle. Markkinoinnin ja myyntiprosessien eri toimenpiteitä käynnistettäessä on huomioitava, että asiakas ei aina osta suoraviivaisesti. Miten me sitten ostamme?

Lue lisää

Matkailun investoinnit ja rahoituskampanjan markkinointi


Suomen matkailu on juuri nyt positiivisessa kierteessä. Saamme lukea tilastoja kasvavista matkailijamääristä eri markkina-alueilta, postauksia ja artikkeleita positiivisesti oudon ja erikoisen Suomi-kuvan leviämisestä eri viestintäkanavissa ympäri maailmaa tai nostoja maamme matkailukohteiden tarjonnasta moninaisissa trending-listauksissa.

Lue lisää

Vain muutos vie eteenpäin


Viime kuukaudet on ollut mukavaa seurata Suomen kansainvälistä näkyvyyttä, kotimaisen matkailun arvostuksen nousua, matkailualueiden kehittymistä sekä konkreettisesti että digitaalisuuden näkökulmasta unohtamatta yksityisten matkailuyritysten osaamisen kehittämistä ja toimia kohti parempaa näkyvyyttä ja löydettävyyttä.

Lue lisää

Facebook Business Manager mainostajalle ja usean tilin hallintaan


Facebook Business Manager on tuttu työkalu monelle mainostajalle, varsinkin jos hallinnoi useaa Facebook-tiliä. Mutta mikä se sitten on ja mitä hyötyjä siitä on yritykselle tai mainostajalle? Kurkistetaan tuttavallisesti kutsuttuna FBMn perustoimintoihin. FBMn kautta voit hallinnoida Facebook-sivujasi, mainoksiasi ja käyttää Power Editor-työkalua. Lisäksi voit tehdä muita edistyneitä toimenpiteitä sivuillesi. FBM pitää erillään sinun henkilökohtaisen  profiilisi ja […]

Lue lisää

Millaisia kuvia otan sosiaaliseen mediaan?


Kohtaako viesti ja kuva? Kuinka haasteellista on todellisuudessa löytää sopivia valokuvia some-sisältöihin? Onko aina kallein mainoskuva paras vaihtoehto vai iskeekö autenttisuus? Tässä pieni pahkinä purtavaksi. Kuvien on vastattava siihen viestiin ja mielikuvaan, jota tahdotaan luoda, sisällöllä on tavoite, ja sama tavoite pätee kuvasisältöihin. Kuva sosiaalisessa mediassa ei ole irrallinen muusta tekemisestä, vaan osa kokonaisuutta.

Lue lisää

3 vinkkiä suosittelumarkkinoinnista matkailuyritykselle/-alueelle


Matkailijat tukeutuvat yhä enenevissä määrin  päätöksenteossaan toisten matkailijoiden arvioihin ja kokemuksiin kohteesta tai palvelusta, puhutaan suosittelumarkkinoinnista.

Lue lisää

Lisää kierroksia matkailusektorille


Jouni Kärkkäinen on kutsuttu FlowHouse Oy:n toimitusjohtajaksi. Jouni tuo yhtiöön vankkaa osaamista liiketoiminnan kehittämisessä, palvelumuotoilussa ja erityisesti rahoitusratkaisuissa. Jounin lisäksi keväällä yhtiön hallitukseen kutsuttiin Laajis Oy:n osakas ja toimitusjohtaja Lasse Niivuori.

Lue lisää

Matkailun kasvuyrityksen näkökulmia digitaalisuudesta – Camp Land


Tiistaina 16.5. Rovaniemellä pidettiin ensimmäinen matkailualan yrityksille suunnatun kasvuohjelman, Tulevaisuuden matkailu – Kasvupolun, toinen kiitoratapäivä. Päivissä kasvunnälkäiset yritykset pääsevät verkostoitumaan kanssayrittäjien kanssa ja saavat konkreettista apua kasvusuunnitelmiensa toteuttamiseen.  Saimme olla mukana päivässä mylläreinä ja ehtihän Miikka myös tuomaroimaan. Mylläri on kasvun asiantuntija ja mukana Kasvu Open Kiitoratapäivissä haastamassa, auttamassa, kyseenalaistamassa, antamassa uusia näkökulmia sekä tarjoamassa […]

Lue lisää

Snapchat – alusta aidolle tarinankerronnalle


Suosituimmat somekanavat, kuten Facebook ja Instagram ovat tuoneet myös palveluihinsa 24 tuntia säilyvät tarinat. Koko trendi sai oikeastaan alkunsa palvelusta nimeltä Snapchat. Siksi ajattelimme nostaa esiin tarinoiden alkulähteen.

Lue lisää

#matkailu100: yhteiselle matkalle Sirius Sport Resortin kanssa


Tarve digitaalisen markkinoinnin ymmärryksen kehittämiselle ja hydöyntämiselle on matkailualalla suuri. Tästä syystä päätimmekin osallistua Suomen juhlavuoden kunniaksi matkailualan edistämisen talkoisiin kehittämällä yhden matkailutoimijan digitaalista liiketoimintaa yhteistyössä yrityksen kanssa. Tahdommekin kerran vielä kiittää kaikkia mukaan hakeneita matkailuyrityksiä!  

Lue lisää