Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

Näin tunnistat Metan kanavien kautta tulleet huijausviestit

Onko yritystilisi postilaatikko täynnä epäilyttäviä viestejä? Blogista löydät asiantuntijoiden vinkit Metan kanavien kautta tulleiden huijausviestien tunnistamiseen.

Lue artikkeli

Matkailuyrityksen tuotekorttien päivittäminen

Milloin viimeksi katsoit oman yrityksesi tuotteita asiakkaan näkökulmasta? Tai milloin päivitit tuotekuvauksia ja kuvia? Entä tekstisisältöä verkkosivustollasi? Jos et muista, tämä blogi on hyvää luettavaa juuri sinulle.

Lue artikkeli

Matkailupalveluiden tuotteistus ja digisiirtymän haasteet // Floukkaricast #3

Matkailuyrityksillä on monia kysymyksiä ja haasteita tuotteistamisen saralla, varsinkin kun puhutaan digitaalisen kaupankäynnin maailmasta. FlowHousen Noora ja Jouni juttelevat omista kokemuksista ja parhaista toimintatavoista.

Lue artikkeli

Kuva FlowHousen saamasta kutsusta hyvän mielen haasteeseen.

Elämysten ja aktiviteettien digitaalisen myynnin polulla

Majoitusmyynti verkossa on suomalaisille matkailuyrityksille jo melko tuttua, mutta elämyspuolessa on vielä työstettävää. Mitä elämysten digimyynnissä olisi hyvä huomioida?

Lue artikkeli

Miten tunnistaa Metan huijausviestit ja keskustelua tekoälyn roolista // Floukkaricast #1

Miten erottaa Metan palveluissa nyt kovaa tahtia kiertävät huijausviestit oikeista? Mitkä ovat yksinkertaisimmat tunnistustavat, ja mitä kannattaa aina katsoa kriittisesti? Lisäksi käydään keskustelua siitä miten ja mihin tekoäly on hyvä kaveri, ja mihin se taas ei välttämättä vielä ole oikea valinta.

Lue artikkeli

”Tiedolla johtaminen ei tarkoita mitään”

Dataan perustuva päätöksenteko ei ole lasipalatsien ja start-uppien yksinoikeus. Mitä pienempi yritys, sitä helpompaa on ottaa käyttöön konkreettisessa tekemissä johdonmukainen datan kerääminen ja toiminnan ohjaaminen.

Lue artikkeli

Eurooppalaisten matkailijoiden asiakaspolku

Meillä käytössä olevan GWI Travel datan avulla saamme paljon kiinnostavaa lisätietoa monista Suomen matkailullekin tärkeistä kohdemarkkinoista. Tässä blogissa tarkastelen eurooppalaisten matkailijoiden asiakaspolkua.

Lue artikkeli

Jyväskylä maisemakuva

FlowHouse Oy – 15-vuotias taival

Viisi vuotta on kulunut siitä, kun pohdimme FlowHouse Oy:n alkutaipaleita ensimmäisen kymmenen vuoden osalta. Silloin FlowHouse oli löytänyt itsensä matkailumarkkinoinnin asiantuntijana ja tehnyt strategisen valinnan keskittyä juuri matkailutoimialaan.

Lue artikkeli

Uusia taitoja oppimassa – harjoittelussa FlowHousella

Olen Hiirosen Heidi ja aloitin työharjoitteluni uutena talossa helmikuun puolessa välissä. Opiskelen tällä hetkellä merkonomiksi Jyväskylän Gradialla suuntautuen taloushallinnon puolelle.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun