Sosiaalinen media 2018 – huomioi suosittelumarkkinointi ja videot


Sosiaalinen media vuonna 2018 jatkaa samalla väylällä kuin vuonna 2017. Suunta on visuaalinen ja markkinoinnin huomioiminen päivittäisessä tekemissä nousee entistä tärkeämmäksi. Videot nostivat päätään vahvemmin vuonna 2017 ja lisäksi live-videot ja stoorit tulivat jäädäkseen. Reaaliaikaisen viestinnän, kuten Instagram -tarinoiden, Snapchatin, Facebook -tarinoiden ja live-videoiden käyttö tehostuu yritysten viestinnässä. Niiden avulla voidaan tuoda esille esimerkiksi yrityksen […]

Lue lisää

FlowHousen pikavinkit #matka2018 -messuille


Matkamessuja vietetään 18.-23.1.2018 aikana Helsingin Messukeskuksessa. Tapahtuma käynnistyy ammattilaispäivällä, jossa matkailualan toimijat kokoontuvat verkostoitumaan ja osallistumaan ajankohtaisia aiheita käsitteleviin seminaareihin. Matkailualalla nämä messut ovat vuoden avaava kohokohta keräten yhteen niin kansainvälisesti kuin kansallisesti tuttuja matkailutoimijoita ja matkailusta kiinnostuneita. Osallistujien energia kuluu monesti näytteilleasettajan kiireisiin tehtäviin ja keskittyminen messujen muuhun sisältöön voi jäädä pienemmälle huomiolle. Kasasimme […]

Lue lisää

Digitaalisen matkailumarkkinoinnin trendit 2018


Digivuosi 2017 alkaa olla lopussa ja vuoteen mahtui useita kekseliäitä markkinoinnin toteutuksia. Erityisesti päätään mediassakin nosti matkailumarkkinointi ja kotimaan matkailun kehittyminen ja kasvu. Matkailumarkkinointi on nostanut päätään myös mediassa loppuvuona erilaisten kampanjoiden tai viraali-ilmiöiden kautta.

Lue lisää

Matkailu ja digitaalinen markkinointi; yhdistelmä vailla vertaa


Matkailutoimialalla markkinoinnin merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Digitaalisen markkinoinnin tarve lisääntyy, ja kasvava internetin käyttö muokkaa kuluttajien ostopäätöksiä entisestään. Niin itsestään selvältä kuin se kuulostaakin, matkailuyritysten tulee löytyä aktiivisesti internetistä, jotta ne voivat palvella asiakkaidensa muuttuvia tarpeita ja menestyä paremmin matkailualan kovassa kilpailussa. Mutta vaikka kuinka teknologia kehittyy ja digitaaliset työkalut muuttuvat, tulee silti aina […]

Lue lisää

Digitaalinen asiakasymmärrys – ostoprosessin vaiheet


Asiakkaan ostoprosessi on monivaiheinen. Asiakkaan ostoprosessin ymmärtäminen on lähtökohta kaikessa myynnin, markkinoinnin ja viestinnän suunnittelussa ja käytännön toteuttamisessa. Monipuolista oikeaa sisältöä, oikeaan aikaan, oikeassa paikassa/ympäristössä ja oikealle kohderyhmälle – oikealle ihmiselle. Markkinoinnin ja myyntiprosessien eri toimenpiteitä käynnistettäessä on huomioitava, että asiakas ei aina osta suoraviivaisesti. Miten me sitten ostamme?

Lue lisää

Matkailun investoinnit ja rahoituskampanjan markkinointi


Suomen matkailu on juuri nyt positiivisessa kierteessä. Saamme lukea tilastoja kasvavista matkailijamääristä eri markkina-alueilta, postauksia ja artikkeleita positiivisesti oudon ja erikoisen Suomi-kuvan leviämisestä eri viestintäkanavissa ympäri maailmaa tai nostoja maamme matkailukohteiden tarjonnasta moninaisissa trending-listauksissa.

Lue lisää

Vain muutos vie eteenpäin


Viime kuukaudet on ollut mukavaa seurata Suomen kansainvälistä näkyvyyttä, kotimaisen matkailun arvostuksen nousua, matkailualueiden kehittymistä sekä konkreettisesti että digitaalisuuden näkökulmasta unohtamatta yksityisten matkailuyritysten osaamisen kehittämistä ja toimia kohti parempaa näkyvyyttä ja löydettävyyttä.

Lue lisää

Facebook Business Manager mainostajalle ja usean tilin hallintaan


Facebook Business Manager on tuttu työkalu monelle mainostajalle, varsinkin jos hallinnoi useaa Facebook-tiliä. Mutta mikä se sitten on ja mitä hyötyjä siitä on yritykselle tai mainostajalle? Kurkistetaan tuttavallisesti kutsuttuna FBMn perustoimintoihin. FBMn kautta voit hallinnoida Facebook-sivujasi, mainoksiasi ja käyttää Power Editor-työkalua. Lisäksi voit tehdä muita edistyneitä toimenpiteitä sivuillesi. FBM pitää erillään sinun henkilökohtaisen  profiilisi ja […]

Lue lisää

Millaisia kuvia otan sosiaaliseen mediaan?


Kohtaako viesti ja kuva? Kuinka haasteellista on todellisuudessa löytää sopivia valokuvia some-sisältöihin? Onko aina kallein mainoskuva paras vaihtoehto vai iskeekö autenttisuus? Tässä pieni pahkinä purtavaksi. Kuvien on vastattava siihen viestiin ja mielikuvaan, jota tahdotaan luoda, sisällöllä on tavoite, ja sama tavoite pätee kuvasisältöihin. Kuva sosiaalisessa mediassa ei ole irrallinen muusta tekemisestä, vaan osa kokonaisuutta.

Lue lisää

3 vinkkiä suosittelumarkkinoinnista matkailuyritykselle/-alueelle


Matkailijat tukeutuvat yhä enenevissä määrin  päätöksenteossaan toisten matkailijoiden arvioihin ja kokemuksiin kohteesta tai palvelusta, puhutaan suosittelumarkkinoinnista.

Lue lisää