Matkailualueen brändäys
Miksi matkailualalla yhä enemmän suuremman kuvan hahmottaminen korostuu ja miksi matkailuyrittäjän kannattaa olla mukana muovaamassa destinaatioiden tarinaa?
Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.
Miksi matkailualalla yhä enemmän suuremman kuvan hahmottaminen korostuu ja miksi matkailuyrittäjän kannattaa olla mukana muovaamassa destinaatioiden tarinaa?
Menestyvän matkakohteen kehittämisen työkalut ovat nyt käytössänne. Toteutimme FlowHousella Visit Finlandin toimeksiannosta viime vuonna sarjan digipilotteja yhdessä eri matkakohteiden kanssa, keskittyen tiedolla johtamiseen ja alueiden toimintamallien päivittämiseen vastaamaan nykyajan tarpeita.
Haluamme tuoda esille asioita mitä yksittäinen henkilö voi tehdä tukeakseen matkailualaa Suomessa ja mitä matkailuyritys voi tehdä sillä aikaa, kun virus tuntuu vievän viimeisemmänkin toivon. Se mikä on hyvä muistaa tässäkin epätoivoisessa tilanteessa, on haaveilu, unelmointi ja toisten auttaminen.
Bokun verkkokauppa-alusta on ollut viime vuoden kaikkien puheissa matkailualalla ja herättänyt paljon kyselyitä myös meille. Alustan kanssa töitä tehneenä olemme törmänneet muutamaan ratkaistavaan haasteeseen.
Vastuullisuus ei ole pelkästään käsin kosketeltavaa vastuullisuutta vaan myös digitaalisilla kanavilla on vaikutuksia kestävään kehitykseen. Saattaa kuulostaa hieman erikoiselta ajatella Instagram-kuvien ja hashtagien olevan vaikutuksessa matkailualueen kestävyyteen. Mutta näin kuitenkin on useissa matkakohteissa ulkomailla – erityisesti niissä kaikkein pienimmissä.
Erityisesti matkustuskohteen näkökulmasta matkailu tuo lisäarvoa esimerkiksi lisäämällä työpaikkoja, kasvattamalla alueen monimuotoisuutta, kehittämällä paikallisten ymmärrystä eri kulttuureista ja auttamalla alueita kehittymään kohti parempaa sekä kulttuurin että infrastruktuurin näkökulmasta. Matkailu tekee maailmasta siis paremman paikan, eikö?
Web-analytiikka on monelle hyvin vieras käsite, ja siksi sen hyödyntäminen voikin tuntua haastavalta ja työläältä, joskus jopa turhalta. Tässä blogissa perehdytään hieman siihen, mitä on web-analytiikka, mihin sitä käytetään ja miksi se on äärimmäisen kannattavaa.
Matkailusektorilla jokaiselle lienee päivänselvää miten online-myynnin rooli on viime vuosina kasvanut. Omaa käyttäytymistämme seuraamalla ymmärrämme kuinka olennaisessa roolissa digitaaliset kanavat ovat matkan ideoinnissa, suunnittelussa ja varsinaisessa ostamisessa.
FlowHouse on valittu Business Finlandin asiantuntijakumppaniksi kehittämään Suomen matkailun digitaalista asiakaskokemusta ja asiakaspolkua.