Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

Digitaalinen vastuullisuus matkailussa – vaikuta markkinoinnin keinoin

Vastuullisuus ei ole pelkästään käsin kosketeltavaa vastuullisuutta vaan myös digitaalisilla kanavilla on vaikutuksia kestävään kehitykseen. Saattaa kuulostaa hieman erikoiselta ajatella Instagram-kuvien ja hashtagien olevan vaikutuksessa matkailualueen kestävyyteen. Mutta näin kuitenkin on useissa matkakohteissa ulkomailla – erityisesti niissä kaikkein pienimmissä.

Lue artikkeli

pelto-matkailu-ympäristö-kestävyys

Matkailun kestävyys – periaatteista tekoihin

Erityisesti matkustuskohteen näkökulmasta matkailu tuo lisäarvoa esimerkiksi lisäämällä työpaikkoja, kasvattamalla alueen monimuotoisuutta, kehittämällä paikallisten ymmärrystä eri kulttuureista ja auttamalla alueita kehittymään kohti parempaa sekä kulttuurin että infrastruktuurin näkökulmasta. Matkailu tekee maailmasta siis paremman paikan, eikö?

Lue artikkeli

Selviytymisopas web-analytiikan viidakkoon: Miksi verkkosivuston seuranta kannattaa?

Web-analytiikka on monelle hyvin vieras käsite, ja siksi sen hyödyntäminen voikin tuntua haastavalta ja työläältä, joskus jopa turhalta. Tässä blogissa perehdytään hieman siihen, mitä on web-analytiikka, mihin sitä käytetään ja miksi se on äärimmäisen kannattavaa.

Lue artikkeli

asiakaskokemus-lego-starwars

Tiedätkö miksi asiakkaasi ostaa ja miksi ei?

Matkailusektorilla jokaiselle lienee päivänselvää miten online-myynnin rooli on viime vuosina kasvanut. Omaa käyttäytymistämme seuraamalla ymmärrämme kuinka olennaisessa roolissa digitaaliset kanavat ovat matkan ideoinnissa, suunnittelussa ja varsinaisessa ostamisessa.

Lue artikkeli

ihminen-tie-digitie-digitaalinen-asiakaskokemus

Datalla kohti parempaa matkailun digitaalista asiakaskokemusta

FlowHouse on valittu Business Finlandin asiantuntijakumppaniksi kehittämään Suomen matkailun digitaalista asiakaskokemusta ja asiakaspolkua.

Lue artikkeli

Matkailumarkkinoinnin kesä 2018

Kesä 2018 ei jättänyt ketään kylmäksi – kirjaimellisesti. Suomi sai nauttia osansa trooppisesta lämmöstä ja aurinkoisista kesäpäivistä, unohtamatta hyttysten vähäistä ininää. Myös digitaalisen matkailumarkkinoinnin näkökulmasta kesä näytti varsin kirkkaalta.

Lue artikkeli

Sukellus somemarkkinointiin – harjoittelu FlowHousella

Harjoittelu FlowHousella opetti matkailun trendeistä, markkinoinnin metodeista ja projektityöskentelystä.

Lue artikkeli

Läsnäolo matkailijan digitaalisella polulla – mistä aloitan?

Kuten jo monessa yhteydessä olemme maininneet, matkan suunnittelu aloitetaan tänä päivänä verkossa. Digitaalinen matkailu on tätä päivää ja digitaalinen matkailumarkkinointi on suuremmassa roolissa. Matkamessuilla vuonna 2018 verkostoituessamme ja asiakastapaamisissa aikojen saatossa olemme havainneet, että joskus on hyvä ottaa askel aivan alkutaipaleelle kun puhe on digitaalisuudesta ja digitalisaatiosta.

Lue artikkeli

Matkailun investoinnit ja rahoituskampanjan markkinointi

Suomen matkailu on juuri nyt positiivisessa kierteessä. Saamme lukea tilastoja kasvavista matkailijamääristä eri markkina-alueilta, postauksia ja artikkeleita positiivisesti oudon ja erikoisen Suomi-kuvan leviämisestä eri viestintäkanavissa ympäri maailmaa tai nostoja maamme matkailukohteiden tarjonnasta moninaisissa trending-listauksissa.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun