Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

tietokone ja muistivihko pöydällä

Bislenz-työkalu Visit Tampereen tiedolla johtamisen pilotissa

Visit Tampere toimi tiedolla johtamisen pilottikohteena Visit Finlandin digikehitysohjelmassa vuonna 2020. Tarkoituksena oli testata erilaisia tiedonkeruumenetelmiä ja tiedolla johtamisen konsepteja, sekä kerätä kokemuksia niiden hyödyntämisestä matkailun alueorganisaation toiminnassa.

Lue artikkeli

Digitaalisen markkinoinnin ennusteet pandemian jälkeiseen aikaan

Rajoitukset ja ”lockdown”-aika muokkasi digitaalista käyttäytymistä, joten on hyvä käydä läpi digitaalisen markkinoinnin ennusteet vuodelle 2021. Covid-19 on vaikuttanut rajusti yritysten ja yksityisten ihmisten talouteen. Yritykset vastasivat nopealla aikavälillä kuluttajien muuttuneeseen tarpeeseen digitaalisuudesta, ja käyttöön valjastettiin uusia digitaalisia työkaluja.

Lue artikkeli

Vinkkejä ja koontia matkailumarkkinointiin vuoden 2021 alkuun

Koronavirus on muovannut matkailu- ja kulutuskulttuuria. Palveluita ostetaan jatkuvasti lähempänä varsinaista lunastuspäivää, sillä päätökset tehdään nopeasti ja vallitsevan tilanteen mukaan. Tämä aiheuttaa osaltaan sen, että palveluntuottajien on tehtävä ratkaisuja hyvinkin nopeasti ja joustavasti.

Lue artikkeli

jyväskylä-järvi-maisema-matkailu

Kun työni ei ole minkään arvoista – muutos vaatii uskallusta

Toivottavasti moni ei koskaan ajattele ”työni ei ole minkään arvoista”, kuten otsikossa sanotaan. Silti viestimme samaa asiaa hieman toisin sanoin turhan usein: kun teen itse, se ei maksa mitään.

Lue artikkeli

mökki metsän keskellä talvinen maisema - matkailutuote blogin kuva

Online-tuotteet – vinkkejä matkailutuotteen rakentamiseen

Asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu, ja erilaisten matkailutuotteiden osto on siirtynyt yhä vahvemmin verkkoon. Matkailuyrityksen onkin tärkeää taata matkailijalle mahdollisuus tutustua tuotesisältöön, saatavuuteen ja hintaan välittömästi asiakkaan saapuessa esimerkiksi verkkosivuille tuotetta tarkastelemaan.

Lue artikkeli

revontulet vihertävä

Vinkkejä viestintään poikkeustilanteen jatkuessa – nyt ja tulevaisuudessa

Poikkeustilanne jatkuu edelleen matkailun osalta. Kuitenkin voimme kannustaa kansainvälisiä matkailijoita haaveilemaan Suomesta ja suunnittelemaan matkaa tänne – sitten, kun se on mahdollista. Kotimaisille matkailijoille voimme viestiä yhtä lailla, kertoa mahdollisuuksista, kehittää yhteishenkeä ja auttaa heitä suunnittelemaan mahdollista tulevaa kotimaan matkaa.

Lue artikkeli

Tietokoneen ruutu. Käsi osoittaa näytöllä olevaa kaaviota.

Faktalla vai fiiliksellä – tiedolla johtaminen matkailussa

Tiedolla johtaminen on yksi digitaalisen ajan muotitermeistä. Kukaan ei kiistä sen merkitystä, kaikki ovat siitä kiinnostuneita ja sanovat sen olevan lähitulevaisuuden tärkeimpiä kehityskohteita. Liiketoiminnan kehitysalueena tiedolla johtaminen on yhtä hankala kuin monet muutkin digiajan ilmiöt. Ei ole yhtä oikeaa tai edes selkeää tapaa määritellä, mitä se pitää sisällään tai mitä ei.

Lue artikkeli

Uusi Google Analytics 4 on täällä – mutta mitä se tarkoittaa?

Googlen suosittu analytiikkatyökalu on kokenut muodonmuutoksen – täysin uusi Google Analytics 4 on nyt julkaistu. Tässä blogissa kurkistetaan, miltä uuden Analyticsin syövereissä näyttää – mikä muuttuu ja mitä tämä kaikki tarkoittaa käytännössä?

Lue artikkeli

tietokoneen ruudulla analytiikkaa ja erilaista dataa graafeina

Tiedolla johtamista BisLenz Travel Experiencen avulla

Dataa tulee ovista ja ikkunoista ja yrityksillä on mahdollisuus nähdä ja analysoida lukematon määrä dataa asiakkaista. Mutta, haasteena on se, että data on pirstaloitunut useaan eri kanavaan ja alustaan. Tietoa on, mutta kuinka se tieto saadaan poimittua käytäntöön? Tähän avuksi syntyi BisLenz – tiedolla johtamisen työkalu.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun