Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

Tietokoneen ruutu. Käsi osoittaa näytöllä olevaa kaaviota.

Faktalla vai fiiliksellä – tiedolla johtaminen matkailussa

Tiedolla johtaminen on yksi digitaalisen ajan muotitermeistä. Kukaan ei kiistä sen merkitystä, kaikki ovat siitä kiinnostuneita ja sanovat sen olevan lähitulevaisuuden tärkeimpiä kehityskohteita. Liiketoiminnan kehitysalueena tiedolla johtaminen on yhtä hankala kuin monet muutkin digiajan ilmiöt. Ei ole yhtä oikeaa tai edes selkeää tapaa määritellä, mitä se pitää sisällään tai mitä ei.

Lue artikkeli

Uusi Google Analytics 4 on täällä – mutta mitä se tarkoittaa?

Googlen suosittu analytiikkatyökalu on kokenut muodonmuutoksen – täysin uusi Google Analytics 4 on nyt julkaistu. Tässä blogissa kurkistetaan, miltä uuden Analyticsin syövereissä näyttää – mikä muuttuu ja mitä tämä kaikki tarkoittaa käytännössä?

Lue artikkeli

tietokoneen ruudulla analytiikkaa ja erilaista dataa graafeina

Tiedolla johtamista BisLenz Travel Experiencen avulla

Dataa tulee ovista ja ikkunoista ja yrityksillä on mahdollisuus nähdä ja analysoida lukematon määrä dataa asiakkaista. Mutta, haasteena on se, että data on pirstaloitunut useaan eri kanavaan ja alustaan. Tietoa on, mutta kuinka se tieto saadaan poimittua käytäntöön? Tähän avuksi syntyi BisLenz – tiedolla johtamisen työkalu.

Lue artikkeli

Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa

Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa on nyt tärkeämpää kuin koskaan. Tämän blogikirjoituksen yhteydestä löydät ladattavan PDF-tiedoston, johon olemme laatineet selkeän listauksen hakukoneoptimoinnin kulmakivistä – eli toimenpiteistä, joita voit tehdä varmistaaksesi sivuston näkyvyyden esimerkiksi Googlen hakukoneessa.

Lue artikkeli

mies ja nainen matkailemassa huvipurrella

Varaudutaan matkailualueiden avautumiseen

Hiljalleen säädökset väistyvät ja ihmiset, sekä yritykset alkavat palata normaaliin. Suomen osalta asetukset kannattaa pitää yrityksessä ajan tasalla. Varaudu liiketoiminnassasi koronaviruksen jälkeiseen aikaan.

Lue artikkeli

log-cabin-mökki

Matkailualueen brändäys

Miksi matkailualalla yhä enemmän suuremman kuvan hahmottaminen korostuu ja miksi matkailuyrittäjän kannattaa olla mukana muovaamassa destinaatioiden tarinaa?

Lue artikkeli

digitaalisuus- pari-business

Uusia työkaluja matkailuyrityksille ja -alueille

Menestyvän matkakohteen kehittämisen työkalut ovat nyt käytössänne. Toteutimme FlowHousella Visit Finlandin toimeksiannosta viime vuonna sarjan digipilotteja yhdessä eri matkakohteiden kanssa, keskittyen tiedolla johtamiseen ja alueiden toimintamallien päivittämiseen vastaamaan nykyajan tarpeita.

Lue artikkeli

hiker, vaeltaja matkailuala, järvimaisema

Auta matkailualaa

Haluamme tuoda esille asioita mitä yksittäinen henkilö voi tehdä tukeakseen matkailualaa Suomessa ja mitä matkailuyritys voi tehdä sillä aikaa, kun virus tuntuu vievän viimeisemmänkin toivon. Se mikä on hyvä muistaa tässäkin epätoivoisessa tilanteessa, on haaveilu, unelmointi ja toisten auttaminen.

Lue artikkeli

Bokun: Myynti ja asiakaskokemus haltuun

Bokun verkkokauppa-alusta on ollut viime vuoden kaikkien puheissa matkailualalla ja herättänyt paljon kyselyitä myös meille. Alustan kanssa töitä tehneenä olemme törmänneet muutamaan ratkaistavaan haasteeseen.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun