Blogi

Blogissamme pureudumme ajankohtaisiin asioihin ja tuomme esille vinkkejä ja ajatuksia matkailun kehittämisen saralla.

tietokoneen ruudulla analytiikkaa ja erilaista dataa graafeina

Tiedolla johtamista BisLenz Travel Experiencen avulla

Dataa tulee ovista ja ikkunoista ja yrityksillä on mahdollisuus nähdä ja analysoida lukematon määrä dataa asiakkaista. Mutta, haasteena on se, että data on pirstaloitunut useaan eri kanavaan ja alustaan. Tietoa on, mutta kuinka se tieto saadaan poimittua käytäntöön? Tähän avuksi syntyi BisLenz – tiedolla johtamisen työkalu.

Lue artikkeli

Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa

Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa on nyt tärkeämpää kuin koskaan. Tämän blogikirjoituksen yhteydestä löydät ladattavan PDF-tiedoston, johon olemme laatineet selkeän listauksen hakukoneoptimoinnin kulmakivistä – eli toimenpiteistä, joita voit tehdä varmistaaksesi sivuston näkyvyyden esimerkiksi Googlen hakukoneessa.

Lue artikkeli

mies ja nainen matkailemassa huvipurrella

Varaudutaan matkailualueiden avautumiseen

Hiljalleen säädökset väistyvät ja ihmiset, sekä yritykset alkavat palata normaaliin. Suomen osalta asetukset kannattaa pitää yrityksessä ajan tasalla. Varaudu liiketoiminnassasi koronaviruksen jälkeiseen aikaan.

Lue artikkeli

log-cabin-mökki

Matkailualueen brändäys

Miksi matkailualalla yhä enemmän suuremman kuvan hahmottaminen korostuu ja miksi matkailuyrittäjän kannattaa olla mukana muovaamassa destinaatioiden tarinaa?

Lue artikkeli

digitaalisuus- pari-business

Uusia työkaluja matkailuyrityksille ja -alueille

Menestyvän matkakohteen kehittämisen työkalut ovat nyt käytössänne. Toteutimme FlowHousella Visit Finlandin toimeksiannosta viime vuonna sarjan digipilotteja yhdessä eri matkakohteiden kanssa, keskittyen tiedolla johtamiseen ja alueiden toimintamallien päivittämiseen vastaamaan nykyajan tarpeita.

Lue artikkeli

hiker, vaeltaja matkailuala, järvimaisema

Auta matkailualaa

Haluamme tuoda esille asioita mitä yksittäinen henkilö voi tehdä tukeakseen matkailualaa Suomessa ja mitä matkailuyritys voi tehdä sillä aikaa, kun virus tuntuu vievän viimeisemmänkin toivon. Se mikä on hyvä muistaa tässäkin epätoivoisessa tilanteessa, on haaveilu, unelmointi ja toisten auttaminen.

Lue artikkeli

Bokun: Myynti ja asiakaskokemus haltuun

Bokun verkkokauppa-alusta on ollut viime vuoden kaikkien puheissa matkailualalla ja herättänyt paljon kyselyitä myös meille. Alustan kanssa töitä tehneenä olemme törmänneet muutamaan ratkaistavaan haasteeseen.

Lue artikkeli

Digitaalinen vastuullisuus matkailussa – vaikuta markkinoinnin keinoin

Vastuullisuus ei ole pelkästään käsin kosketeltavaa vastuullisuutta vaan myös digitaalisilla kanavilla on vaikutuksia kestävään kehitykseen. Saattaa kuulostaa hieman erikoiselta ajatella Instagram-kuvien ja hashtagien olevan vaikutuksessa matkailualueen kestävyyteen. Mutta näin kuitenkin on useissa matkakohteissa ulkomailla – erityisesti niissä kaikkein pienimmissä.

Lue artikkeli

pelto-matkailu-ympäristö-kestävyys

Matkailun kestävyys – periaatteista tekoihin

Erityisesti matkustuskohteen näkökulmasta matkailu tuo lisäarvoa esimerkiksi lisäämällä työpaikkoja, kasvattamalla alueen monimuotoisuutta, kehittämällä paikallisten ymmärrystä eri kulttuureista ja auttamalla alueita kehittymään kohti parempaa sekä kulttuurin että infrastruktuurin näkökulmasta. Matkailu tekee maailmasta siis paremman paikan, eikö?

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun