18.6.2021

Digitaalisen asiakaspolun kehitystyöt – yhdessä strategiasta toteutukseen

Kesäinen Suomi on upea, ja täynnä upeita matkailualueita ja matkailuyrityksiä, jotka tarjoavat mitä kiinnostavampia elämyksiä ja yöpymispaikkoja. Huipputarjontaa kesäreissuille siis!

Kevään ja kesän aikana olemmekin saaneet olla mukana digitalisoimassa tähän hetkeen ja tulevaan niin kotimaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden polkua aina haaveiluvaiheesta ostoon ja matkan jälkeiseen aikaan asti. Digitaalisen matkailuliiketoiminnan käytännön kehitysprojekteissa on aina monta osa-aluetta. Useasti yhteistyöt alkavat strategisesta suunnittelusta ja tarvittavien resurssien sekä oikeiden kumppaneiden hakemisesta toteutuksen tueksi, jonka jälkeen on mahdollista edetä yhdessä kohti suunniteltuja tavoitteita.

Kehitystyön aikana tapahtuu myös valtavasti yhteistä uuden oppimista, ja kun pitkäjänteinen yhteistyö eri tahojen kanssa konkretisoituu, syntyy aina näkyviä matkailun digitaalisen liiketoiminnan edistämisen malleja. Kokemus yhteisestä onnistumisesta on vahva tunne! Tänä keväänä ja kesänä olemme tehneet, ja teemme edelleen, yhteistyötä matkailun digitaalisen liiketoiminnan kehittämisen saralla yhdessä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa.

Voimme ylpeänä todeta olleemme osa yhteisöä, joka on mahdollistanut tämän kevään aikana useiden eri matkailuliiketoiminnan ratkaisujen konkretisoitumisen toimialan eduksi. Tällaisia yhteistoteutuksia, joissa meillä on ollut erilaisia osuuksia yhteistyöstä riippuen aina aivan alkuvaiheen toimenpiteistä projektinhallintaan, strategisesta suunnittelusta operatiiviseen toimintaan tuotekehityksen ja alustojen käyttöönoton parissa sekä digitaalisen näkyvyyden ja löydettävyyden edistäminen viestinnän, markkinoinnin ja tiedolla johtamisen keinoin olemme toteuttaneet yhdessä toimijoiden ja partneriemme Elämys Groupin sekä Natura Vivan kanssa. Tämän kevään aikana alueellisia yhteistöitä, jotka ovat konkretisoituneet matkailijalle aina varattavaksi asti ovat olleet muun muassa saariston alueella, Espoossa, ja eteläisessä Suomessa.

On hienoa huomata, kuinka laaja-alaisesti Suomessa kehitetään digitaalisia toimenpiteitä, kukin matkailuyritys ja alue omien strategioiden ja tavoitteiden mukaisesti edeten. Jokaisen toimijan niin matkailualueen johtajien, vastuuhenkilöiden ja osaajien, matkailuyritysten, teknologiatoimittajien kuin asiantuntijoiden rooli on tärkeää kokonaisuuden kehittämisessä.  Mitä paremmin digitaalisen matkailuliiketoiminnan ymmärrys Suomessa eri matkailutoimijoiden keskuudessa kehittyy ja kasvaa, sitä paremmin pystymme vastaamaan niin kotimaisen kuin kansainvälisten vieraidemme tarpeisiin.

Toivotamme kaikille asiakkaillemme, yhteistyökumppaneillemme, matkailutoimijoille ja matkailijoille hyvää matkailukesää, rentoja hetkiä kotimaisten elämysten parissa ja sikeitä unia majoituskohteissa!

Ota yhteyttä Jouniin!

Jouni Kärkkäinen

Partner

Muita aiheeseen liittyviä blogauksia

Digitaalinen elämysmyynti: suoramyynti ja B2B-myyntiyhteistyö

Verkko-ostot lisääntyvät myös matkailualalla ja erilaisia tuotteita ostetaan yhä enemmän digitaalisista kanavista.  Tämän vuoksi onkin tärkeää, että matkailijan digitaalisia ostopolkuja kehitetään, ja digitaalisen myynnin mallit tulevat yhä useammalle matkailutoimijalle tutuksi, jotta kehitystyön toimenpiteet konkretisoituvat myynniksi.

Lue artikkeli

Flowhouse-strateginen johtaminen-analytiikka dashboard telkkarissa

Matkailustrategian luonti blogisarja 1/2

Olemme työstäneet viime aikoina lukuisia alueellisia matkailun tiekarttoja ja strategioita, jotka yhä useammin linkittyvät koko alueen kehittämiseen, ei ainoastaan matkailutoimialan kasvun mahdollistamiseen. Matkailun kehittäminen on monesti alueellisen elinvoimaisuuden edellytys.

Lue artikkeli

Natura Viva melonta Vuosaari

Natura Viva x FlowHouse yhteistyö

Natura Viva ja Flowhouse ovat tehneet menestyksekästä yhteistyötä useamman vuoden digitaalisen markkinoinnin osalta. Yhteistyön pohjana on tiivis kommunikaatio ja yhteinen näkemys tekemisen suuntaviivoista. Yhdessä määritellyt tavoitteet mahdollistavat joustavan yhteistyön.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun