FlowHouse on valittu Business Finlandin asiantuntijakumppaniksi kehittämään Suomen matkailun digitaalista asiakaskokemusta ja asiakaspolkua.
FlowHouse toteuttaa vuoden 2018-2019 aikana yhteistyössä Visit Finlandin sekä ohjelmaan valittujen pilottialueiden kanssa Digipilottiohjelman. Tämän ohjelman tavoitteena on kehittää kokonaisvaltaisesti matkailijan digitaalista asiakaspolkua ja asiakaskokemusta. Digipilottiohjelman kehitystoimenpiteet kulkeutuvat Visit Finlandin verkkopalveluista ja työkaluista aina alueorganisaatioiden digitaaliseen palvelutarjontaan ja sitä kautta alueilla toimivien yritysten päivittäiseen arkeen.
Digipilottiohjelma toteutetaan yhteistyössä neljän eri matkailualueen kanssa: Visit Turku, Visit Rovaniemi, Helsingin kaupunki/House of Lapland sekä Itäinen Järvi-Suomi. Digipilotoinnissa tehtävien toimenpiteiden kautta valmistuu Digitaalinen asiakaskokemus – ohjelma, jonka avulla malli voidaan skaalata laajemmin koko Suomen matkailuelinkeinon käyttöön.
Tavoitteemme on parantaa merkittävästi matkailun digitalisaatioon liittyvää osaamista kaikilla toimijatasoilla, löytää yrityksille uusia liiketoimintamalleja sekä parantaa entisestään Visit Finlandin digityökalujen hyödyntämistä Suomen matkailuelinkeinon hyväksi.
FlowHouse vastaa pilottiohjelmasta käytännön suunnittelu- ja toteutustyöstä toiminnan kansalliseen skaalaamiseen saakka yhdessä Visit Finlandin sekä työtä varten kootun asiantuntevan digitiimin kanssa.
Yhteistyössä on voimaa ja data on se, joka ohjaa – tästä on hyvä jatkaa!