Uudelleenmarkkinointi digitaalisissa kanavissa tarkoittaa yksinkertaisesti markkinointia aiemmin verkkosivuillasi vierailleelle asiakkaalle tai sosiaalisessa mediassa sisältöihisi sitoutuneille. Tuotteesi tai palvelusi verkkosivuille asennetaan remarketing-koodi ja sen avulla voidaan kohdentaa mainoksia niille asiakkaille, jotka jo ovat kiinnostuneet tuotteistasi tai palveluistasi. Suurin osa asiakkaista ei yleensä osta tuotetta ensimmäisellä vierailullaan vaan jatkaa vertailua esimerkiksi kilpailijan sivulla. Uudelleenmarkkinoinnin avulla voimme vaikuttaa asiakkaan ostoprosessin eri vaiheisiin. Verkkosivusi vierailun jälkeen hän lukee esimerkiksi ystäviensä kuulumisia Facebookista ja silloin uudelleenmarkkinoinnin avulla voimme näyttää juuri hänelle tuotteesi tai palvelusi mainoksia.
Remarketingia voi tehdä muun muassa Googlen (Ads) tai Facebookin mainostyökaluilla. Nämä vaativat kuitenkin muutamia seurannan asennuksia verkkosivuille. Facebookin remarketingiin olet saattanut törmätä esim. kansainvälisten hotellihuoneita välittävien ketjujen taholta. Facebookin uutisvirtaan tai oikeaan laitaan ilmestyy tarjous juuri siitä hotellista, jonka sivuilla olet hetkeä aiemmin vieraillut. Suunnitelmallisesti toteutettu remarketing on tehokas markkinoinnin muoto, jolla ohjataan asiakasta kohti ostoa.
Teimme uudelle kotimaiselle vaatebrändille verkkokaupan lanseerauskampanjan, jossa tavoitteena oli tietoisuuden kasvatus. Kampanjassa hyödynnettiin Facebook remarketingin mahdollisuuksia. Kohdensimme sisältöjä muun muassa tuotteen ostoskoriin lisänneille, jotka eivät olleet tuotetta ostaneet sekä tietyillä sivuilla vierailleille. Parin kuukauden kampanja muutaman sadan euron mainosbudjetilla tuotti tuhansien eurojen myynnin ja keräsi asiakkaalle sitoutunutta asiakaskuntaa.
Uudelleenmarkkinointia suosittelemme hyödyntämään miltei jokaisen markkinointikampanjan yhteydessä. Jos tahdot rakentaan kanssamme kampajakokonaisuuden niin ota yhteyttä asiantuntijaamme!