Twitter yrityksen markkinoinnissa

TWITTER YRITYKSELLE

Twitter on sosiaalisen median kanavista se, jossa asiat täytyy ilmaista hyvinkin tiiviissä muodossa – yhden twiitin pituus on 280 merkkiä. Toki twiitteja voi laittaa useampia peräkkäin. Twitter on kuitenkin yritykselle hyvä markkinointikanava siinä missä muutkin. Sosiaalisen median strategiassa mietitään yrityksen Twitter -tilin tavoitteet ja monesti olemmekin päätyneet siihen, että Twitter-tilin tavoite ja kohderyhmä yrityksen viestinnässä eroaa huomattavasti vaikkapa yrityksen Facebook-sivun tavoitteista. Yritykselle Twitter on kanava, jolla voidaan seurata ja ylläpitää keskustelua muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa.

Twitterin käyttäjämäärä Suomessa vaihtelee lähteestä riippuen 300 000 – 500 000 käyttäjän välillä. Viikoittain Twitteriä käyttäviä suomalaisia on kuitenkin selvästi vähemmän. Twitterin käyttökynnystä nostaa ”tekninen luonne” #hashtageineen ja retweetteineen sekä keskustelun luonne – aloittelijan voi olla vaikea ymmärtää keskustelua, johon hän tulee kesken kaiken.

TWITTER-MAINONTA

Twitterissä on mahdollista myös toteuttaa mainontaa, joka avaa yritykselle mielenkiintoisia kohdennusmahdollisuuksia täydentämään muiden somekanavien mainonta- ja markkinointimahdollisuuksia. Voit esim. tavoittaa henkilöt, jotka keskustelevat tietyllä aihetunnisteella eli hashtagilla (#) vaikkapa tapahtumasta tai ilmiöstä. Maantieteellinen kohdennus onnistuu tällä hetkellä omalla markkina-alueellamme vain maan tarkkuustasolla. Sen sijaan kohdennus onnistuu myös vaikkapa Android-puhelinta käyttäville. Myös sillä perusteella, millaisia aiheita tietty Twitter-käyttäjä seuraa, voidaan kohdentaa.

FlowHouse auttaa asiakkaitaan Twitter -tilin perusteiden haltuunotosta, käyttökoulutuksen ja mainoskampanjoiden kautta aina yrityksen Twitter-suunnitelmaan asti.

Tilaa digimarkkinoinnin uusimmat ideat sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä