Instagram yrityksille

INSTAGRAM YRITYKSEN MARKKINOINNISSA

Instagram on jatkuvasti suosiotaan nostava mobiiliapplikaationa toimiva kuvapalvelu, jonka avulla voi julkaista kuvia ja videoita muiden käyttäjien nähtäväksi. Tällä hetkellä palvelulla on maailmanlaajuisesti yli 500 miljoonaa päivittäin aktiivista käyttäjää ja Instagram-käyttäjätili on mahdollista luoda myös yritykselle.

Instagram tarjoaa yrityksille mahdollisuuden markkinoinnin toteuttamiseen visuaalisen viestinnän keinoin. Kuvien, lyhyiden videoiden ja Instagram Stories eli 24 tuntia näkyvillä olevien tarinoiden kautta voit tuoda esiin yrityksen toimintaa, henkilöitä sekä palveluita ja tuotteita uudesta näkökulmasta. Pidempää videosisältöä Instagramissa on mahdollista luoda IGTV:n puolelle. Kuitenkin, parhaimmillaan Instagram toimii yrityksen suosittelijana käyttäjien jakamien kokemuksien kautta. Yrityksen Instagramin kuvavirtaa voi myös hyödyntää elävöittämään yrityksen www-sivuja.

Voit löytää oman yhteisösi Instagramista kuvien yhteyteen lisättävien aihetunnisteiden eli hashtagien (#) avulla, jolla Instagram tuo yhteen kaikki aihetunnisteella merkatut kuvat ja videot. Voit ottaa aihetunnisteet myös seurantaan. Yrityksen olisi hyvä löytää oma brändilleen sopiva hashtag, jota asiakkaat voivat hyödyntää luodessaan sisältöä yrityksen palveluista tai tuotteista.

Instagramin kautta voit luoda helposti kuvakilpailuita sekä aktivoida omia seuraajia jakamaan kokemuksiaan. Kuvakilpailuun voi yksinkertaisimmillaan osallistua esimerkiksi lataamalla kuvan Instagramiin sekä liittämällä kuvan yhteyteen kampanjan käyttöön määritellyn hashtagin.

INSTAGRAM-MAINONTA

Instagramissa on mahdollista toteuttaa myös mainontaa kuvina, videoina, kuvakaruselleina ja tarinamainoksina, joista liikennettä voidaan ohjata yrityksen verkkosivuille tuotteiden ja palveluiden pariin. Mainonta pystytään kohdistamaan hyvinkin tarkasti kiinnostuksen kohteiden ja sijainnin perusteella Facebook-mainonnan tapaan. Instagram ja Facebook toimivat samassa mainostyökalussa, joten tulosten mittaaminen useammasta kanavasta käy helposti. Tehokas Instagram-mainonta kasvattaa tunnettuutta, antaa asiakkaille mahdollisuuden tutustua yrityksen tuotteisiin ja palveluihin sekä lisää liikennettä verkkosivuille

VIISI PIKAVINKKIÄ INSTAGRAMIIN:

  • Muista kertoa seuraajillesi Instagram-kanavastasi sekä aktivoi heitä jakamaan kokemuksiaan aihetunnisteiden kautta online ja offline
  • Löydä oma hashtagisi ja käytä sitä myös silloin, kun itse lataat kuvia ja videoita yrityksestäsi
  • Ole aktiivinen ja julkaise säännöllisesti – tykkää ja kommentoi myös käyttäjien tuottamaa sisältöä
  • Tuo avoimesti esiin henkilökuntaa ja yrityksen toimintaa
  • Palkitse seuraajia yllätyspalkinnoilla tai järjestä Instagram-kuvakilpailu

Kysy meiltä lisää, mikäli olet ottamassa Instagramia käyttöön yrityksen markkinoinnissa, haluat toteuttaa kilpailun, tehdä Instagram-mainontaa tai tarvitset tukea Instagramin käytössä.

Tilaa digimarkkinoinnin uusimmat ideat sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä