Google on maailman suosituin hakukone ja Google-mainonta keino erottua hakujen joukosta. Joka päivä miljoonat käyttäjät aloittavat Internetin käyttönsä Googlesta etsien yhtä lailla yleistietoa kuin tietoa yritysten tuotteista ja palveluista. Esimerkiksi matkojen suunnittelu ja tiedon etsiminen matkakohteista aloitetaan tänä päivänä verkon kautta. Googlen hakutuloksiin voi vaikuttaa maksullisilla mainoksilla, mutta myös maksuttomilla toimenpiteillä, josta yksi on hakukoneoptimointi. Jos yritystäsi ei vielä löydy tärkeillä hakusanoilla Googlen hakutuloksista, on syytä kiinnittää huomiota www-sivujesi sisältöön, tekniikkaan ja mobiililaitteilla toimivuuteen (sivujen responsiivisuus). Tarjoamme erilaisia palveluita Google-markkinointiin ja hakukonenäkyvyyden parantamiseen.
Googleen voi ostaa klikkausveloitteista mainontaa hakukoneessa sekä uudelleenmarkkinointia Googlen kumppanuusverkostosta. Google Adsin (entinen AdWords) hakusanamainonnalla pyritään varmistamaan yrityksen näkyvyys hakukoneessa silloin, kun kuluttajalla tarve tiettyyn palveluun tai toimialaan on jo herännyt ja hän yrittää etsiä tietoa hakukoneen avulla. Hakusanamainonta on tehokkainta silloin, kun hakukoneoptimointi on vasta aloitettu, eikä yrityksesi vielä löydy hakutuloksissa. Tai mikäli toimialallasi on kova kilpailu ja hakutulosten kärkeen on vaikea päästä. Autamme hakusanamainonnassa tarvittaessa joko ylläpitämällä kampanjoitasi tai autamme sinua kädestä pitäen luomaan tehokkaita kampanjoita itse.
Google Adsin Display-mainoksia näytetään miljoonilla eri verkkosivustoilla ja sovelluksissa. Googlen Display -verkosto tavoittaa asiakkaita silloin, kun he selailevat eri verkkosivuja, katsovat Youtube-videoita, selailevat sovelluksia tai vierailevat Gmail-tilillään. Display-mainonta on tehokasta erityisesti yrityksen brändin ja palveluiden tunnettuuden lisäämiseen. Tarkoituksena on herättää kuluttajissa inspiraatiota sekä kiinnostusta ja ohjata asiakkaita yritysten sivuille palveluiden pariin. Mainosmuotoja Display-mainoksilla on useita, kuten esimerkiksi kuva- ja videomainokset sekä responsiiviset eli verkkosivun sisältöön sulautuvat mainokset. Display-verkoston kautta voidaan toteuttaa myös uudelleenmarkkinointia esimerkiksi verkkosivuvierailijoille, jolloin mainokset tavoittavat yrityksen palveluista jo kiinnostuneet henkilöt.
Google tarjoaa työkaluja myös markkinoinnin seurantaan ja mittaamiseen. FlowHouse hyödyntää seuraavia työkaluja, joita käytetään apuna markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamisessa.
Tiedätkö paljonko sivuillasi on kävijöitä? Entä mistä he tulevat ja minne menevät? Miten he löysivät sivusi ja paljonko viettivät siellä aikaa? Poistuvatko he välittömästi tultuaan sivuille tai löytävätkö he juuri sitä myynnin kannalta oleellisinta sivua ylipäätään? Kuinka moni mainoksen nähneistä asiakkaista teki ostoksen sivuillasi?
Autamme tulkitsemaan www-sivujesi kävijätietoja Google Analyticsin avulla ja saadun tiedon valossa parantamaan sivuja kävijäystävällisemmiksi sekä markkinoinnin kannalta tehokkaammaksi. Digitaalisissa kanavissa kaikki on mitattavissa.
Google Tag Manager on suomeksi muotoiltuna koodinpätkien hallintajärjestelmä, jota voidaan käyttää kävijämäärien analysoitiin ja markkinoinnin seurantatagien optimointiin. Google Tag Manageriin voit lisätä seurantakoodeja sen sijaan, että lisäisit nämä kaikki verkkosivustosi koodiin. Google Tag Managerin avulla verkkosivustosi koodi pysyy muun muassa siistimpänä, mutta saat sinne tarvittavat mittarit. Verkkosivusi latautuu näin ollen nopeammin.