Facebook-mainonnalla tarkoitetaan klikattavia mainospaikkoja, joita näytetään käyttäjille Facebookin uutisvirrassa sekä sivuston oikeassa laidassa ja esimerkiksi Facebookin muissa verkostoissa. Näiden mainospaikkojen avulla on mahdollista tavoittaa 2,5 miljoonaa suomalaista Facebook käyttäjää, ja tällä hetkellä Facebook-mainonta onkin yksi monipuolisimmista digimarkkinoinnin työkaluista. Facebook-mainontaa voidaan käyttää myös kansainvälisessä markkinoinnissa, joten mainontaa voidaan kohdentaa yli maarajojen.
Mainoksia voidaan kohdentaa hyvinkin tarkkaan eri käyttäjien ominaisuuksien, mieltymysten ja toiminnallisuuksien mukaisesti. Tällaisia voivat olla esimerkiksi hyvin perinteiset ikä, sukupuoli ja sijainti sekä erilaiset kiinnostuksen kohteet kuten brändit, yritykset, harrastukset, elämäntyyli, lempikirjailijat jne. Toiminnallisuuksiin kohdentamalla voit tavoittaa sellaiset Facebook-käyttäjät, jotka ovat sitoutuneet aiempiin videoihisi ja päivityksiisi tai luoda uuden kohderyhmän, joka on käyttötottumuksiltaan samankaltainen kuin nykyiset Facebook-seuraajasi. Facebookin uudelleenmarkkinoinnilla voit kohdentaa mainontaa myös verkkosivuillasi tai verkkokaupassasi vierailijoille ja tavoittaa sivuillasi käyneet potentiaaliset asiakkaasi.
Jokaisen markkinointia tekevän on hyvä ymmärtää Facebook-mainonnan perusteet ja sosiaalisen median markkinoinnin toimintamallit, jotta Facebook-mainonnassa voi saavuttaa parempia tuloksia sekä luoda sivustollesi tehokkaammin näkyvyyttä. Me seuraamme jatkuvasti Facebookin muutoksia ja uudistuksia sekä testaamme eri kohdentamisvaihtoehtoja ja mainosmuotoja. Näin voimme tarjota asiakkaillemme parhaan mainonnan toteuttamisen tavan. Jos siis mietit Facebook-mainonnan ulkoistamista, tarjoamme käyttöösi satojen mainosten ja kampanjoiden kokemuksemme.
Facebook-mainonnasta kertyneen kokemuksen ja jatkuvan seuraamisen ansiosta pystymme optimoimaan kampanjat tehokkaasti pitäen mainonnan hinnat alhaisina. Laadimme kampanjoinnin päätteeksi laadukkaat ja kattavat raportit, joiden kautta saat tietoa mainonnan vaikutuksista liiketoimintaasi sekä näkemystä markkinoinnin kehittämiseen.