Tiedolla johtamisen dashboard

Visualisoitu tieto hyötykäyttöön

Tiedolla johtaminen usein tulkitaan dashboard-näkymänä – näyttönä, johon on koottu useita eri datalähteitä, graafeja ja taulukoita. Koska jokainen organisaatio on erilainen ja käyttää useita eri järjestelmiä, siis datalähteitä, ei dashboard-ratkaisukaan voi olla samanlainen kaikille. Usein näiden toteuttaminen on varsin työlästä ja haastavaa. Työkaluja, teknologioita ja toteutusmalleja on tarjolla useita. Kannattaa siis huolella miettiä oman organisaation tarpeet ja hakea siihen parhaiten soveltuva malli sekä yhteistyökumppani.

 

Dashboardit ja erilaiset raportointinäkymät ovat olennainen osa kokonaisuutta, mutta eivät vielä sellaisenaan ratkaise perimmäistä tarvetta, ymmärryksen lisäämistä oman toiminnan tuloksista ja markkinan kehityksestä. Se edellyttää, että dashboardeja ja niiden visualisoimaa tietoa hyödynnetään aktiivisesti.

 

Tilaa digimarkkinoinnin uusimmat ideat sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä