Marko Filenius

Marko Filenius on tehnyt pitkän uran digitaalisen liiketoiminnan parissa ja kerännyt monipuolista kokemusta alan asiantuntija- ja johtotehtävissä. Erityisen kiinnostuksen kohteena ovat olleet liiketoimintastrategiat, joissa IT-innovaatioiden kautta erilaistutaan ja luodaan kilpailuetua. Sydämen asiana on ollut Digitaalinen asiakaskokemus, josta hän on julkaisut myös kirjan vuonna 2015.

Asiakaskokemuksen johtamisessa korostuu data ja datan ymmärrys. Asiakaskokemus voi olla myös strateginen kilpailuetu. Tridea Oy on kehittänyt BisLenz-ohjelmiston sen mittaamisen ja johtamisen työkaluksi. BisLenziä käytetään laajasti matkailudestinaatioiden ja yritysten keskuudessa ja se kattaa suuren määrän matkailuun liittyviä tietolähteitä.

Tridea Oy ja FlowHouse Oy ovat pitkäaikaisia kumppaneita matkailuliiketoiminnan kehittäjinä ja BisLenz mahdollistaa entistä monipuolisempien ja laadukkaampien palveluiden tarjoamisen toimialan asiakkaille.

Marko Filenius

Tridea Oy, BisLenz & tiedolla johtaminen

Markon blogikirjoituksia

tietokone ja muistivihko pöydällä

Bislenz-työkalu Visit Tampereen tiedolla johtamisen pilotissa

Visit Tampere toimi tiedolla johtamisen pilottikohteena Visit Finlandin digikehitysohjelmassa vuonna 2020. Tarkoituksena oli testata erilaisia tiedonkeruumenetelmiä ja tiedolla johtamisen konsepteja, sekä kerätä kokemuksia niiden hyödyntämisestä matkailun alueorganisaation toiminnassa.

Lue artikkeli

jyväskylä-järvi-maisema-matkailu

Kun työni ei ole minkään arvoista – muutos vaatii uskallusta

Toivottavasti moni ei koskaan ajattele ”työni ei ole minkään arvoista”, kuten otsikossa sanotaan. Silti viestimme samaa asiaa hieman toisin sanoin turhan usein: kun teen itse, se ei maksa mitään.

Lue artikkeli

Tietokoneen ruutu. Käsi osoittaa näytöllä olevaa kaaviota.

Faktalla vai fiiliksellä – tiedolla johtaminen matkailussa

Tiedolla johtaminen on yksi digitaalisen ajan muotitermeistä. Kukaan ei kiistä sen merkitystä, kaikki ovat siitä kiinnostuneita ja sanovat sen olevan lähitulevaisuuden tärkeimpiä kehityskohteita. Liiketoiminnan kehitysalueena tiedolla johtaminen on yhtä hankala kuin monet muutkin digiajan ilmiöt. Ei ole yhtä oikeaa tai edes selkeää tapaa määritellä, mitä se pitää sisällään tai mitä ei.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun