Eveliina Saarimaa

FlowHousella toimin digitaalisen matkailumarkkinoinnin asiantuntijana, valmentajana, kohdemarkkinatutkijana (GWI) ja erityisesti toimiston hyväntuulenlähettiläänä. Olen mukana myös monissa matkailun asiantuntijatöissä, joten työpäivääni mahtuu tehtäviä laidasta laitaan. Minulta voit siis saada apua minulta melkein mihin vain – oli kyse sitten käytännön toteutuksista tai hyväntuulisista neuvoista.

Uskon vahvasti asiakaslähtöiseen ajattelutapaan ja tiedolla johdettuun matkailumarkkinointiin, sillä markkinointi ilman dataa on kuin ajaisi autoa silmät kiinni. Matkailuliiketoiminnan tutkinnon kautta ymmärrän hyvin matkailutoimijoiden käytännön haasteita, ja markkinointiviestinnän koulutus tukee yritysten viestinnän ja markkinoinnin kehittämisessä. Global Web Index -työkalulla kohdemarkkinatutkimuksia tehdessäni myös ymmärrykseni matkailijoista kasvaa päivä päivältä!

Työssäni nautin siitä, että saan tehdä koko asiakaspolun kattavia töitä matkailualan digitaalisuuden parissa, sillä viihdyn täällä kuin kala vedessä. Asiakaskohtaamiset ja erilaiset tarinat tuovat työpäiviini sitä jotain. Haluan myös jatkossa olla aidosti ja käytännönläheisesti auttamassa matkailuyrittäjiä ja -alueita kehittymään digitaalisessa maailmassa.

Kun tietokoneet päivän päätteeksi suljetaan, saattaa minut löytää paikallisesta uimahallista polskimasta, kaupan jätskihyllyltä tai kotisohvalta virkkuutyön ääreltä.

Eveliina Saarimaa

Markkinointi, kohdemarkkinat

Eveliinan blogikirjoituksia

Digitaalinen vastuullisuus matkailussa – vaikuta markkinoinnin keinoin

Vastuullisuus ei ole pelkästään käsin kosketeltavaa vastuullisuutta vaan myös digitaalisilla kanavilla on vaikutuksia kestävään kehitykseen. Saattaa kuulostaa hieman erikoiselta ajatella Instagram-kuvien ja hashtagien olevan vaikutuksessa matkailualueen kestävyyteen. Mutta näin kuitenkin on useissa matkakohteissa ulkomailla – erityisesti niissä kaikkein pienimmissä.

Lue artikkeli

pelto-matkailu-ympäristö-kestävyys

Matkailun kestävyys – periaatteista tekoihin

Erityisesti matkustuskohteen näkökulmasta matkailu tuo lisäarvoa esimerkiksi lisäämällä työpaikkoja, kasvattamalla alueen monimuotoisuutta, kehittämällä paikallisten ymmärrystä eri kulttuureista ja auttamalla alueita kehittymään kohti parempaa sekä kulttuurin että infrastruktuurin näkökulmasta. Matkailu tekee maailmasta siis paremman paikan, eikö?

Lue artikkeli

Matkailumarkkinoinnin kesä 2018

Kesä 2018 ei jättänyt ketään kylmäksi – kirjaimellisesti. Suomi sai nauttia osansa trooppisesta lämmöstä ja aurinkoisista kesäpäivistä, unohtamatta hyttysten vähäistä ininää. Myös digitaalisen matkailumarkkinoinnin näkökulmasta kesä näytti varsin kirkkaalta.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun