Eveliina Saarimaa

FlowHousella toimin digitaalisen matkailumarkkinoinnin asiantuntijana, valmentajana, kohdemarkkinatutkijana (GWI) ja erityisesti toimiston hyväntuulenlähettiläänä. Olen mukana myös monissa matkailun asiantuntijatöissä, joten työpäivääni mahtuu tehtäviä laidasta laitaan. Minulta voit siis saada apua minulta melkein mihin vain – oli kyse sitten käytännön toteutuksista tai hyväntuulisista neuvoista.

Uskon vahvasti asiakaslähtöiseen ajattelutapaan ja tiedolla johdettuun matkailumarkkinointiin, sillä markkinointi ilman dataa on kuin ajaisi autoa silmät kiinni. Matkailuliiketoiminnan tutkinnon kautta ymmärrän hyvin matkailutoimijoiden käytännön haasteita, ja markkinointiviestinnän koulutus tukee yritysten viestinnän ja markkinoinnin kehittämisessä. Global Web Index -työkalulla kohdemarkkinatutkimuksia tehdessäni myös ymmärrykseni matkailijoista kasvaa päivä päivältä!

Työssäni nautin siitä, että saan tehdä koko asiakaspolun kattavia töitä matkailualan digitaalisuuden parissa, sillä viihdyn täällä kuin kala vedessä. Asiakaskohtaamiset ja erilaiset tarinat tuovat työpäiviini sitä jotain. Haluan myös jatkossa olla aidosti ja käytännönläheisesti auttamassa matkailuyrittäjiä ja -alueita kehittymään digitaalisessa maailmassa.

Kun tietokoneet päivän päätteeksi suljetaan, saattaa minut löytää paikallisesta uimahallista polskimasta, kaupan jätskihyllyltä tai kotisohvalta virkkuutyön ääreltä.

Eveliina Saarimaa

Markkinointi, kohdemarkkinat

Eveliinan blogikirjoituksia

maisema-laiturilla

Mitä seuraavaksi matkailualalla – näin voit vastata muuttuneeseen kysyntään

Ei ole epäilystäkään, etteikö koronaviruspandemia olisi vaikuttanut pysyvästi myös matkailualan toimintaan. Sulut, rajoitukset, turvallisuus, toiminnan pysähtyminen – kaikilla on ollut vaikutusta matkailijoiden päätöksentekoon ja ajattelutapaan. Matkailutoimialalla on kova työ päästä takaisin 2019 vuoden lukemiin, mutta kirkkaampaa tulevaisuutta alkaa pikkuhiljaa olla havaittavissa.

Lue artikkeli

Vinkkejä ja koontia matkailumarkkinointiin vuoden 2021 alkuun

Koronavirus on muovannut matkailu- ja kulutuskulttuuria. Palveluita ostetaan jatkuvasti lähempänä varsinaista lunastuspäivää, sillä päätökset tehdään nopeasti ja vallitsevan tilanteen mukaan. Tämä aiheuttaa osaltaan sen, että palveluntuottajien on tehtävä ratkaisuja hyvinkin nopeasti ja joustavasti.

Lue artikkeli

digitaalisuus- pari-business

Uusia työkaluja matkailuyrityksille ja -alueille

Menestyvän matkakohteen kehittämisen työkalut ovat nyt käytössänne. Toteutimme FlowHousella Visit Finlandin toimeksiannosta viime vuonna sarjan digipilotteja yhdessä eri matkakohteiden kanssa, keskittyen tiedolla johtamiseen ja alueiden toimintamallien päivittämiseen vastaamaan nykyajan tarpeita.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun