Saara Virtanen

Toimin FlowHousella web-analyytikkona, digitaalisen matkailumarkkinoinnin asiantuntijana ja joka paikan insinöörinä. Suhtaudun intohimoisesti dataan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin matkailuliiketoiminnan kehittämisessä. Näen, että matkailutoimialalta löytyy valtavasti toistaiseksi hyödyntämätöntä potentiaalia digitaalisten kanavien saralla ja siksi haluankin olla auttamassa matkailuyrityksiä ja -alueita kehittämään omaa toimintaansa digimaailmassa.

Käytännössä työpöydälläni pyörii usein mm. tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu ja toteutus yhdessä asiakkaan kanssa sekä analytiikkaratkaisut erilaisiin tarpeisiin alusta loppuun saakka rakennettuna. Toteutan myös esimerkiksi digitaalisten kanavien nykytilakartoituksia ja tiedolla johtamisen ratkaisuja matkailuyrityksille. Toisinaan minua saattaa nähdä valmentamassakin näiden teemojen äärellä!

Vapaa-ajalla katseeni siirtyy työkoneelta kotikoneelle – tunnustaudun jonkinasteiseksi nörtiksi ja etenkin pelien parissa kuluukin paljon aikaa. Vastapainoksi tulee koiran kanssa töppöset suunnattua säännöllisesti myös ulos seikkailemaan!

Saara Virtanen

Analytiikka, markkinointi

Saaran blogikirjoituksia

FlowHousen uusi toimitusjohtaja on Sanna Tarssanen

FlowHousen uutena toimitusjohtajana on aloittanut YTM Sanna Tarssanen. Sanna vie Floukkarit uudelle strategiakaudelle.

Lue artikkeli

Matkailuyritys näkyväksi hakukoneessa

Kun tehdään toimia matkailuyrityksen verkkosivuston näkyvyyden parantamiseksi hakukoneessa, puhutaan hakukoneoptimoinnista. Hakukoneoptimoinnin ydin on aina sisältö, joka vastaa hakijan tarpeeseen. Miten sisältö sitten saadaan linkitettyä oikeisiin hakuihin?

Lue artikkeli

Universal Analyticsin lakkauttaminen, Matomo ja muita muutoksen tuulia analytiikan saralla

Analytiikan parissa on tapahtunut viime aikoina paljon. Google Analyticsin laillisuus sekä uudistuneet evästeohjeistukset ovat puhuttaneet ja ajaneet yrityksiä tekemään nopeitakin ratkaisuja ja muutoksia.

Lue artikkeli

Ymmärrä evästeitä – uudistunut evästeohjeistus näkyy analytiikassa

Evästeet ja muuttuvat käytännöt niihin liittyen ovat olleet viime aikoina kuuma puheenaihe. Liikenne- ja viestintävirasto Traficom julkaisi syyskuun alkupuolella uuden, entistäkin tiukemman evästeohjeistuksen, ja uutta ohjeistusta noudattavat voivat jo huomata suuria muutoksia verkkosivuliikenteen analytiikkaa tarkastellessaan.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun