Saara Virtanen

Toimin FlowHousella web-analyytikkona, digitaalisen matkailumarkkinoinnin asiantuntijana ja joka paikan insinöörinä. Suhtaudun intohimoisesti dataan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin matkailuliiketoiminnan kehittämisessä. Näen, että matkailutoimialalta löytyy valtavasti toistaiseksi hyödyntämätöntä potentiaalia digitaalisten kanavien saralla ja siksi haluankin olla auttamassa matkailuyrityksiä ja -alueita kehittämään omaa toimintaansa digimaailmassa.

Käytännössä työpöydälläni pyörii usein mm. tuloksellisen markkinoinnin suunnittelu ja toteutus yhdessä asiakkaan kanssa sekä analytiikkaratkaisut erilaisiin tarpeisiin alusta loppuun saakka rakennettuna. Toteutan myös esimerkiksi digitaalisten kanavien nykytilakartoituksia ja tiedolla johtamisen ratkaisuja matkailuyrityksille. Toisinaan minua saattaa nähdä valmentamassakin näiden teemojen äärellä!

Vapaa-ajalla katseeni siirtyy työkoneelta kotikoneelle – tunnustaudun jonkinasteiseksi nörtiksi ja etenkin pelien parissa kuluukin paljon aikaa. Vastapainoksi tulee koiran kanssa töppöset suunnattua säännöllisesti myös ulos seikkailemaan!

Saara Virtanen

Analytiikka, markkinointi

Saaran blogikirjoituksia

Kun asiakkaat eksyvät polultaan – asiakaspolun merkitys

Eurot kuluvat, kun viimeisen päälle hiotut mainokset vilahtelevat kohdeyleisön selaillessa sosiaalista mediaa. Useat pysähtyvät mainoksen kohdalle, moni päätyy klikkaamaan mainoksesta löytyvää linkkiä. Kaikki vaikuttaa hyvältä – paitsi kassa, joka ei ole mainonnan ansiosta kilahtanut vielä kertaakaan. Mihin asiakkaat oikein katoavat?

Lue artikkeli

Uusi Google Analytics 4 on täällä – mutta mitä se tarkoittaa?

Googlen suosittu analytiikkatyökalu on kokenut muodonmuutoksen – täysin uusi Google Analytics 4 on nyt julkaistu. Tässä blogissa kurkistetaan, miltä uuden Analyticsin syövereissä näyttää – mikä muuttuu ja mitä tämä kaikki tarkoittaa käytännössä?

Lue artikkeli

Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa

Matkailuyrityksen löydettävyys verkossa on nyt tärkeämpää kuin koskaan. Tämän blogikirjoituksen yhteydestä löydät ladattavan PDF-tiedoston, johon olemme laatineet selkeän listauksen hakukoneoptimoinnin kulmakivistä – eli toimenpiteistä, joita voit tehdä varmistaaksesi sivuston näkyvyyden esimerkiksi Googlen hakukoneessa.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun