Visit Jyväskylä

Jyväskylän seutu matkailukohteena

Jyväskylän seudun matkailu koordinoi ja toteuttaa Jyväskylän seudun matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä. Olemme toteuttaneet alueen matkailumarkkinointia sosiaalisessa mediassa mm. Facebook-kampanjoina sekä -mainontana eri kohderyhmille sekä kehittämässä matkailumarkkinoinnin digitaalista näkyvyyttä.

Visit Jyväskylä koordinoi ja toteuttaa Jyväskylän seudun matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä. Olemme toimineet Visit Jyväskylän markkinointikumppanina toteuttaen alueen matkailumarkkinoinnin strategista suunnittelua, kehittämällä alueen näkyvyyttä ja Jyväskylän houkuttavuutta digitaalisissa kanavissa ja sosiaalisessa mediassa. Toteutuksemme koostuu muun muassa Facebook, Instagram ja Google Ads ja Display -mainonnasta eri kohderyhmille. Vuositasolla toteutamme useita eri kampanjoita, jotka voivat sisältää kilpailuja ja useita eri mainosmuotoja sekä sisältöjä kohdennettuna valituille kohderyhmille. Markkina-alueina toteutuksissamme on ollut Suomi ja Keski-Eurooppa. Toimimme valmennuskumppanina alueen matkailumarkkinoinnin kehittämisessä tarjoten digimarkkinoinnin ja myynnin valmennuksia alueen matkailutoimijoille. Autamme myös Visit Jyväskylän digikanavien kehitystyössä.

Oheisessa infograafissa on esitelty Visit Jyväskylä 2017 -kampanjoiden tunnuslukuja. Vuositasolla kampanjoita yhteistyömme aikana on kertynyt yleensä 6-8 kampanjakokonaisuutta vuotta kohden. Olemme olleet mukana muun muassa seuraavissa toteutuksissa: Lasten Löytöretket, IhanNaiset, Joulukylä Jyväskylä, Alvar Aallon pääkaupunki Jyväskylä, Tapahtumakaupunki Jyväskylä, Valon kaupunki ja Jyväskylä on the move -liikuntahaastekampanjat.

Mitä tästä opimme?

Pitkäaikainen kampanja vaatii suunnitelmallisuutta ja sosiaalisen median kanavien sekä käyttäjien säännöllistä aktivointia. Aktivointia kannattaa toteuttaa useasti mainoskampanjoiden yhteydessä ja monissa eri kanavissa. Suosittelumarkkinointi on pitkäjänteistä työtä ja jokainen kampanja on aina omanlaisensa, vaikka tavoitteet olisivatkin samankaltaisia. Pitkäjänteisellä digitaalisen markkinoinnin kehittämisellä on saavutettu näkyvyyden ja sitoutuneisuuden kasvua Visit Jyväskylän tavoittelemissa kohderyhmissä kotimaan ja ulkomaan markkinoilla.

Tilaa digimarkkinoinnin uusimmat ideat sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä