Virkisty vesillä

Päijänne risteilyt Hilden kesäkampanja 2017

Päijänne-Risteilyt Hilden Oy:llä on pitkät perinteet laivaliikenteessä Päijänteen suurella vesistöalueella. Olemme toimineet Päijänne-Risteilyt Hilden Oy:n digitaalisen markkinoinnin kumppanina kehittäen verkkonäkyvyyttä, löydettävyyttä, sosiaalisen median läsnäoloa sekä toteuttaen useita digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä.

Yhteistyömme on alkanut vuonna 2013, jolloin Päijänne-risteilyt Hilden oli mukana Jyväskylä Innovation Oy:n ja Matkailun ja elämystuotannon klusteriohjelman (OSKE) hallinnoimassa kehittämisohjelmassa. Lähdimme liikkeelle tilanteesta, jossa Facebook-sivujen tykkääjämäärä oli 112 ja jo ensimmäisen kampanjan myötä, kesällä 2013, rikkoi Facebook-sivun tykkääjämäärä 2000 seuraajan rajan. Vuonna 2018 Facebook sivutykkääjiä on 3500 kappaletta.

Ympärivuotinen kumppanuus

Digitaalisen markkinoinnin yhteistyökumppanuus on hyvien tuloksien myötä jatkunut ja olemme olleet mukana kehittämässä määrätietoisesti Päijänne-risteilyt Hildenin verkkonäkyvyyttä niin verkkosivujen uudistamisessa, verkkomainonnassa kuin eri sosiaalisen median kanavien hyödyntämisessä markkinoinnin keinona. Toimenpiteitä ja kehitystoimia on toteutettu maltillisesti yhteistyövuosien aikana.

Facebook-sivulla on ollut merkittävä rooli sosiaalisen median markkinoinnissa ja parissa vuodessa on luotu erityisesti lapsiperheistä koostuvaa yhteisöä. Tavoitteena onkin jatkaa yhteistyötä ja kumppanuuden myötä kasvattaa ja kouluttaa Päijänne-risteilyt Hildenin henkilökuntaa myös uusien digimarkkinoinnin kanavien pariin.

DIGITAALISEN MARKKINOINNIN TOIMENPITEITÄ

Kesällä 2015 toteutimme laajalti digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä ja yhtenä uutena aluevaltauksena oli Instagram-kilpailun järjestäminen. #Päijännekuittaa-kampanjan ideana oli kerätä yhteen upeita maisemia ja kesän parhaita fiiliksiä risteilyltä – ja samalla kuittailla kavereille kesän parhaasta reissusta. Kampanja näkyi hyvin laivalla julisteiden avulla sekä tietoisuutta kilpailusta tuotiin esiin myös Facebook-sivulla ja muussa verkkomainonnassa. Kampanja keräsi yhteensä 133 ”kuittailua” ja ja uutta seuraajayhteisöä Päijänne-risteilyt Hildenin omalle Instagram-tilille.

Vuonna 2016 panostimme erityisesti markkinoinnin mitattavuuteen sekä toteutimme kesäsesongin digimarkkinointia. Tavoitteena oli kasvattaa yrityksen näkyvyyttä jo asiakkaan ostoprosessin aikaisessa vaiheessa ja näkyvyyttä kasvatimme mm. Google Display -mainonnan avulla. Kokonaisuudessa on tärkeää, ettei asiakas eksy matkan varrella ja markkinoinnissa pyritään huomioimaan asiakkaan jokainen vaihe ideasta ostamiseen. Kesän kokonaisuudessa markkinointi koostui mm. Google-kampanjoinnissa, sähköpostimarkkinoinnista sekä sosiaalisen median hyödyntämisestä (mm.Facebook-mainonta, Facebook-arvonta sekä aktiivinen sisällöntuotanto yrityksen omalla Facebook-sivulla).

Vuonna 2017 jatkettiin vuoden 2016 hyväksi havaitulla linjalla. Kohderyhmät täsmentyivät 4 eri kohderyhmää. Kampanjointi aloitettiin Google Dispaly ja Facebook päivitysmainonnalla. Asiakkaalle laadittiin myös sisältökalenteri. Ennen markkinoinnin käynnistämistä tehtiin muutamia uusia laskeutumissivuja, sekä päivitettiin TripAdvisor ja muutamia verkkosivun sisältöjä. Markkinonti koostui Facebook, Google ja instagram kampanjoinnista, sekä sähköpostimarkkinoinnista. Kesän aikana käynnissä oli myös ”Virkisty vesillä” -kilpailu, jonka tavoitteena oli kasvattaa uutiskirjeen tilaaja määrää. Kampanjaan osallistui 1386 henkilöä ja heistä 605 antoi luvan markkinointiin.

Yhteistyö Päijänne Risteilyt Hildenin kanssa jatkuu edelleen…

2017 kampanjan tuloksia

2338

kilpailun sivuvierailijaa

1386

kilpailun osallistujaa

605

markkinointilupaa

Kilpailumainos

  • Klikkausprosentti 14,3%
  • 5 konversiota
  • Klikkaushinta 0.04€
  • Sivustoklikkaus 0.08€
  • 83 jakoa
  • 53 Facebook-tykkääjää
  • Budjetti 20€

+ yhtenäiset sisältöteemat ja sähköpostimarkkinointi

MITÄ OPIMME?

Tunnistamalla asiakkaan kiinnostuksen kohteet ja ostamiseen vaikuttavat tekijät jo varhaisessa vaiheessa saadaan mainonnan hintaa alhaisemmaksi. Erilaisten sesonkien, kuten kesän aikana uudelleenmarkkinoinnin muotoja voidaan hyödyntää tehokkaammin. Pitkäjänteinen kehitystyö on myös tuonut yritykselle laadukkaita seuraajia sosiaaliseen mediaan. Olemme lisäksi saaneet arvokasta tietoa kausiyrittäjyydestä matkailussa ja tunnistaneet haasteet, joihin tarttua sesonkiluontoisessa markkinoinnissa.

Tilaa digimarkkinoinnin uusimmat ideat sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä