Natura Viva

Digitaalinen markkinointi

Natura Viva on vuonna 2007 perustettu perheyritys, joka tarjoaa luontoon ja liikuntaan liittyviä palveluita Vuosaaren melontakeskuksessa Itä-Helsingissä, Nuuksion kansallispuistossa Espoossa, Teijon kansallispuistossa Salossa, Fiskars Villagessa sekä muissa kohteissa Etelä-Suomessa. Natura Viva käyttää myynnissä Johku-järjestelmää. Johku on verkkokauppa, kassajärjestelmä, varausjärjestelmä ja lipunmyyntijärjestelmä. Olemme tehneet Natura Vivan kanssa digitaalisen markkinoinnin yhteistyötä vuodesta 2020 saakka.

Yhteistyö on jakautunut seuraaviin osa-alueisiin:

Vaihe 1: Yhteisten tavoitteiden ja mittareiden asettaminen ja markkinoinnin suunnittelu

Vaihe: 2 Markkinoinnin mittareiden asentaminen ja markkinoinnin toteutus

Vaihe 3: Markkinoinnin seuranta, raportointi ja kehitysehdotukset. BisLenz-työkalun käyttö raportoinnin ja analytiikan seurannan tukena.

Tehdyt toimenpiteet:

  • Markkinoinnin tavoiteasetanta ja mittarit (TAMI-Työpaja)
    • Seurannan päivittäminen
  • Kohderyhmämäärittely
  • Digitaalisen markkinoinnin kanavavalinnat
  • Markkinoinnin kampanjointia tukeva sisällöntuotanto
  • Markkinointisuunnitelman luonti
  • Markkinoinnin suunnittelu, tuotanto ja toteutus.
    • Google Ads brändikampanjat
    • Instgram stories brändikampanja
    • Facebook ja Instagram ostoon ohjaavat kampanjat
    • Uudelleenmarkkinointi
  • Raportointi ja kehitysehdotukset

Markkinoinnin tulokset

Yhdessä määritellyt tavoitteet mahdollistivat joustavan yhteistyön. Natura Vivan tuotteet ovat ostettavissa suoraan verkkosivuilta, jolloin asiakkaan ostopolku on suoraviivainen ja sen seuranta helppoa. Onnistuneen markkinoinnin kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että tuote on kunnossa. Jos tuote on hyvä ja se on helppo ostaa, saadaan myös nopeasti aikaan mitattavia tuloksia. Vuonna 2021 Google hakusanamainontaan laitettu 1€ tuotti 51€ – tästä on hyvä lähteä luomaan tulevaa.

Mainonta on ollut usein ensimmäisiä vuorovaikutustapahtumia Natura Vivan asiakkaan ostopolun varrella. Digitaalinen markkinointi on ollut erittäin suuressa roolissa digitaalisen myynnin kasvussa. Vuonna 2021 verkkokaupan konversioprosentti on kasvanut 3,21 prosentista 4,23 prosenttiin. Digitaalisen markkinoinnin tuottaessa konkreettisia tuloksia myyntiin mahdollistaa se myös tarvittavan henkilöstömäärän optimointia sekä laajemmassa kuvassa myös yrityksen tulevien investointien suunnittelua.

Apuna mittaamisessa Natura Vivalla on BisLenz-työkalu. Kun meillä on tietoa ja keskitymme myös sen analysointiin, pystymme reagoimaan paremmin muutoksiin ja ennakoimaan esimerkiksi mihin markkinointia kannattaa suunnata.

Avaimet onnistuneeseen yhteistyöhön:

  • Selkeät tavoitteet ja yhteinen näkemys
  • Digitaalisten kanavien mittarit ja seuranta kunnossa
  • Kohderyhmän tuntemus ja testaus
  • Verkkosivun kehittäminen (jatkuvaa)
  • Keskinäinen luottamus ja ajatusten vaihtaminen
  • Asiakkaalla selkeä näkemys ja halu oppia
  • Digitaalisesti ostettavat tuotteet

Asiakkaan sanoin: “Ulkoistaessamme digitaalisen markkinoinnin FlowHouselle, markkinointikulut laskivat ja markkinoinnin teho kasvoi merkittävästi.”

Lue lisää yhteistyöstä blogistamme

Tilaa matkailumarkkinoinnin uusimmat jutut sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä