Vetovoimaa Pyhä-Luoston alueelle digitaalisella markkinoinnilla
Olemme toimineet Pyhä-Luosto Matkailuyhdistys Ry:n markkinointikumppanina vuodesta 2016.
Olemme toimineet Pyhä-Luosto Matkailuyhdistys Ry:n markkinointikumppanina vuodesta 2016.
Pyhä-Luoston Matkailuyhdistys Ry:n toiminnan tavoitteena on edistää Pyhän ja Luoston matkailualueilla toimivien yritysten yhteistoimintaa sekä lisätä Pyhä-Luoston kansallispuiston syleilyssä sijaitsevien tunturialueiden kansallista ja kansainvälistä vetovoimaisuutta ja tunnettuutta. Digitaalisen markkinoinnin tavoitteena on inspiroida matkailijaa ja vahvistaa brändimielikuvaa Pyhä-Luostosta, auttaa matkan suunnittelussa ja yhdistää matkailijat alueiden yrityksiin.
Digitaalisen matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä on tehty monikanavaisesti ja ympärivuotisesti. Yhteistyö on sisältänyt seuraavia toimenpiteitä:
Markkinointia on pääasiassa tehty kotimaahan mutta kampanjoita on suunnattu myös kansainvälisille markkinoille, kuten Iso-Britanniaan ja Hollantiin.
Luoston ja Pyhän matkailualueiden löydettävyyttä ja tunnettuutta on pystytty kasvattamaan kustannustehokkaasti pitkäjänteisellä, monikanavaisella ja jatkuvalla digitaalisella markkinoinnilla. Pitkän kumppanuuden ansiosta yhteistyö on tehokasta, aluetuntemus laajaa ja yhteinen suunta löytyy aina nopeasti – datan hyödyntämistä unohtamatta. Mainonnan kautta saatu verkkosivustoliikenne konvertoituu hyvin ja matkailijoita on ohjattu asiakaspolulla joustavasti eteenpäin tutustumaan alueiden tarjontaan. Vastakohtien Pyhä-Luoston markkinointiyhteistyö on ollut antoisaa ja monipuolista alusta asti.
Eveliina Saarimaa
Markkinointi, kohdemarkkinat