Bookingpoint on Eteläisen-Suomen kuntien ja yrittäjien yhteinen kauppapaikka, jossa alueen kokemukset ja palvelut, majoitukset ja elämykset ovat helposti varattavissa ja verrattavissa. Markkinointiyhteistyön tavoitteena oli toteuttaa bookingpoint.fi -sivuston digitaalisen löydettävyyden ja markkinoinnin lanseerauskampanja ohjaten uudelle varaussivustolle ja palveluntuottajien tuotteisiin.
Kampanja jakautui kahteen toisiaan tukevaan osa-alueeseen:
Vaihe 1: Brändin tunnettuus ja sivuston lanseerauskampanja
Vaihe: 2 Liikenteen ohjaaminen sivustolle
Tarkoituksena oli myös saada dataa koko kampanjan ajalta, joka ohjaa tulevan suunnittelua ja toimii päätöksenteon tukena tulevien ratkaisujen osalta.
Markkinoinnille asetetut näkyvyystavoitteet toteutuivat ja myös matkailijat löysivät sivuston. Markkinoinnilla on ollut suurin rooli sivuston liikenteen lähteenä. Markkinointia pystyttiin mittaamaan todella kattavasti, joka mahdollisti tunnistamaan tiettyjä haasteita myös verkkokaupan mittaamisessa. Markkinoinnin toimenpiteistä saatavaa tietoa voidaan hyödyntää kohderyhmien täsmentämiseen ja toiminnan kehittämiseen. Eritoten tunnistettiin sisällöntuotannollinen tarve huomioiden asiakkaan koko ostopolku.