Pikavinkit tuleviin markkinointisuunnitelmiin

Tasa-arvo, dataetiikka ja kotikäyttäjien tavoittaminen ovat vain muutamia aiheita vuoden 2021 markkinointisuunnitelmissa. Google-johtajat eri puolilta EMEAa (Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan alue) jakavat ennusteensa vuodelle 2021.

Tasa-arvo markkinoinnin asialistalla

Kuluttajat ostavat tarkemmin, ja heillä on valta siitä, missä ja miten he käyttävät rahaa. Brändeiltä odotetaan muutakin kuin puhetta. Matkailutoimijoiltakin odotetaan kannanottoa, sekä näkyvää työtä tasa-arvon edistämiseksi.

Dataetiikka ja tietoturva

Kun enemmän ihmisiä siirtyy verkkoon, heidän yksityisyytensä ja tietojensa suojaaminen on vieläkin kriittisempää. Ihmiset odottavat brändien turvaavan tietonsa ja olevan selkeitä siitä, miten he käyttävät asiakkaidensa tietoja ja mitä he tarjoavat vastineeksi. Digitaalinen ekosysteemi toimii vain, jos ihmiset voivat luottaa siihen.

Valmistautuminen markkinointiin evästeettömässä maailmassa

Rakentamalla vahvan ja vankan infrastruktuurin, pystyt mittaamaan enemmän pienemmällä datamäärällä. Mittaus on tärkeämpää kuin koskaan vahvan suorituskykymarkkinoinnin kannalta.

Tavoittaa kotikuluttaja

Menestyminen vuonna 2021 tarkoittaa verkkovideotrendin hyödyntämistä tavoittaa ja houkutella kuluttajaa siellä missä he ovat – eli ruutujen äärellä.

Kuluttajatrendit osoittavat kestävän kehityksen kysyntää

Ihmiset haluavat, että brändit osoittavat vastuun ja avoimuuden konkreettisilla toimilla. Markkinointitiimin tehtävänä on olla avoin siitä, miten yritys toimii laajemmassa ekosysteemissä, ja osoittaa konkreettista edistystä.

Mobiilisovellukset ovat avain liiketoiminnan kasvuun

Kun katsomme kohti talouden elpymistä COVIDin jälkeen, 30 % kuluttajista uskoo, että ostokokemukset eivät koskaan palaa entiseen. Tämän vuoksi jälleenmyyjien on yhä tärkeämpää tarttua uuteen kasvumahdollisuuteen sovelluksissa. Kun tämä suuntaus jatkuu vuoteen 2021, yritysten tulisi priorisoida sovellusstrategiansa ja varmistaa, että se on lisäarvokanava asiakkailleen.

Keskity kuluttajien luottamukseen automaatiota käytettäessä

Markkinoinnin automatisointi voi auttaa brändejä olemaan tehokkaampia, olipa kyse automaattisen täytön toiminnasta, toistuvien tilausten hallinnasta tai asiakaspalvelun chat-robotista. Kuluttajien henkilötietojen kohtelu on ensiarvoisen tärkeää. Kun brändin ja asiakkaiden välinen suhde rakentuu luottamukseen, ihmiset ovat avoimempia jakamaan henkilökohtaisia ​​tietojaan, mikä puolestaan ​​voi auttaa automatisoituja palveluita.

 

Vuosi 2021 on varmasti täynnä yllätyksiä ja uusia tuulia – mutta näistä ajatuksista on hyvä aloittaa.

 

Alkuperäinen teksti julkaistu Googlen blogissa (aukeaa uuteen välilehteen): https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-154/consumer-insights/consumer-trends/digital-marketing-trends-predictions/