Ympärivuotisesti näkyvä Rovaniemi
Visit Rovaniemen kanssa olemme toteuttaneet useita digitaalisen matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä vuodesta 2019.
Visit Rovaniemen kanssa olemme toteuttaneet useita digitaalisen matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä vuodesta 2019.
Visit Rovaniemi koordinoi muun muassa Rovaniemen alueen matkailumarkkinointia ja tuo esille Rovaniemen alueen mahdollisuuksia useissa kohderyhmissä ja -markkinoissa. Rovaniemen talvi on kansainvälisesti jo erittäin tunnettu mutta muiden vuodenaikojen osalta potentiaalia kasvulle on. Yhteistyössä toteutetulla digitaalisella matkailumarkkinoinnilla on pyritty ympärivuotisuuden kehittämiseen kasvattamalla Rovaniemen kesän ja syksyn näkyvyyttä ja tunnettuutta, sekä ohjaamalla matkailijoita tutustumaan alueen palveluihin.
Visit Rovaniemen kanssa tehty digitaalisen matkailumarkkinoinnin yhteistyö on sisältänyt seuraavia toimenpiteitä:
Kohdemarkkinoita kotimaan lisäksi yhteistyö aikana on ollut Espanja, Italia, Saksa, Hollanti, Iso-Britannia, Ranska, Intia ja Yhdysvallat.
6
9
140
29 milj.
Visit Rovaniemen brändin tunnettuutta ja verkkosivuston liikennemäärää kasvatettiin kustannustehokkaasti, ja kohdemarkkinoista saatiin runsaasti uutta dataa viestinnän kehityksen tueksi. Mainonnan kautta ohjattu verkkosivuliikenne on ollut laadukasta, konversioprosentti korkea ja alueen tuotteita on katsottu runsaasti. Yhteistyö on ollut tehokasta, saumatonta ja näkyvyyden kehitys on pohjautunut datan hyödyntämiseen.
Eveliina Saarimaa
Markkinointi, kohdemarkkinat