Referenssit

Ympärivuotisesti näkyvä Rovaniemi

Visit Rovaniemen kanssa olemme toteuttaneet useita digitaalisen matkailumarkkinoinnin toimenpiteitä vuodesta 2019.

Kuva Rovaniemen kaupungista

Tavoitteet

Visit Rovaniemi koordinoi muun muassa Rovaniemen alueen matkailumarkkinointia ja tuo esille Rovaniemen alueen mahdollisuuksia useissa kohderyhmissä ja -markkinoissa. Rovaniemen talvi on kansainvälisesti jo erittäin tunnettu mutta muiden vuodenaikojen osalta potentiaalia kasvulle on. Yhteistyössä toteutetulla digitaalisella matkailumarkkinoinnilla on pyritty ympärivuotisuuden kehittämiseen kasvattamalla Rovaniemen kesän ja syksyn näkyvyyttä ja tunnettuutta, sekä ohjaamalla matkailijoita tutustumaan alueen palveluihin.

Mitä tehtiin

Visit Rovaniemen kanssa tehty digitaalisen matkailumarkkinoinnin yhteistyö on sisältänyt seuraavia toimenpiteitä:

  • Strategisten markkinointisuunnitelmien luonti TAMI-työpajojen pohjalta
  • Kampanjoiden sisällön ja rakenteen suunnittelu
  • Seurannan varmistaminen ja mittareiden asentaminen
  • Mainonnan tekninen toteutus Googlen ja sosiaalisen median mainostyökaluihin
  • Mainonnan optimointi dataan pohjautuen
  • Tulosten kattava raportointi kehitysehdotuksineen

Kohdemarkkinoita kotimaan lisäksi yhteistyö aikana on ollut Espanja, Italia, Saksa, Hollanti, Iso-Britannia, Ranska, Intia ja Yhdysvallat.

6

eri kampanjakokonaisuutta

9

kohdemarkkinaa

140

erilaista mainossisältöä

29 milj.

mainosnäyttöä

Tulokset

Visit Rovaniemen brändin tunnettuutta ja verkkosivuston liikennemäärää kasvatettiin kustannustehokkaasti, ja kohdemarkkinoista saatiin runsaasti uutta dataa viestinnän kehityksen tueksi. Mainonnan kautta ohjattu verkkosivuliikenne on ollut laadukasta, konversioprosentti korkea ja alueen tuotteita on katsottu runsaasti. Yhteistyö on ollut tehokasta, saumatonta ja näkyvyyden kehitys on pohjautunut datan hyödyntämiseen.

Siirry takaisin sivun alkuun