9.9.2022

Bookingpoint – toimiva matkailun verkkokauppa

Uusi kotimaisten matkailupalveluiden markkinointi- ja myyntiyhtiö Bookingpoint Oy perustetaan syksyllä 2022. Mistä on kyse?

Olemme tiivistämässä yhteistyötä luontomatkailupalveluja tarjoavan Natura Viva Oy:n kanssa valmistelemalla toimintamallia matkailutoimialalle digitaalisen myynnin tueksi. Tarkoituksena on tuottaa kestäviä ja pysyviä ratkaisuja kotimaisten matkailuyritysten tuottamien matkailupalveluiden digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin. Bookingpoint Oy keskittyy kotimaisten matkailuelämysten digitaaliseen markkinointiin ja myyntiin sekä tuotekehitykseen Bookingpoint.fi -verkkokauppa-alustalla.

Bookingpoint on matkailijoiden ja matkailuyritysten kohtaamispaikka. Tarkoituksena on luoda toimiva ja myyvä kotimainen matkailun verkkokauppa, jossa on tarjolla uniikkeja elämyksiä ja majoituskohteita ympäri Suomea. Haluamme tarjota kotimaisen vaihtoehdon kuluttajille ja yrittäjille kansainvälisten myyntikanavien sijaan.

Erityisen yhteistyöstä tekee meidän molempien asiantuntijuus matkailutoimialalla. Natura Vivan kokemus digitaalisesta elämysmyynnistä sekä tuotteistamisesta ja meidän osaamisemme matkailumarkkinoinnissa ja digitaalisessa tuotekehityksessä luovat vahvan ja ammattitaitoisen perustan. Kun tämä osaaminen ja kyvykkyys yhdistetään kotimaisten matkailuyritysten sekä matkakohteiden käyttöön, ollaan askel lähempänä yhteistä, kotimaista toimivaa ja myyvää matkailun verkkokauppaa.

Käytännössä teemme kotimaiset matkailupalvelut kattavasti löydettäväksi ja digitaalisesti ostettaviksi yhteen kotimaiseen myyntikanavaan. Ympärivuotinen tuotteistuksen ja markkinoinnin tuki vapauttaa aikaa ja takaa sen, että matkailuyritys ei jää yksin myyntikanavien kaaokseen. Annamme kuluttajille ideoita ja vaihtoehtoja vapaa-aikaan sekä inspiraatiota lomasuunnitteluun kotimaassa 365 päivää vuodessa – ideasta elämykseen 24/7 ostettavissa olevien palvelujen kautta. Mukana olevat matkailuyritykset ovat osa yhteisöä, jossa voi matalalla kynnyksellä vaihtaa tietoa ja ajatuksia sekä yhdessä kouluttautua.

Yhtiön ydinarvo rakentuu kotimaisten matkailuyritysten kestävän ja kannattavan myynnin ratkaisujen toteuttamiseen. Tärkeintä on säilyttää matkailuyrityksen ja tämän asiakkaan välinen yhteys – kuluttaja ostaa aina suoraan yritykseltä. Toki lisäarvon tuo se, että tarjolla on kotimainen vaihtoehto kansainvälisille myyntikanaville.

Nyt olemme tilanteessa, jossa tietenkin toivomme mukaan matkailuyrityksiä, -alueita sekä kuntia, joiden avulla Bookingpoint nousee täyteen loistoonsa palvelemaan vapaa-ajan matkailijoita. Tämä onnistuu yhteistyöllä, jossa upeimmat elämykset ympäri Suomen lyödään yhteen ja tehdään näkyväksi yhteisönä, josta matkailijat puhuvat.

Valitse kotimainen vaihtoehto kansainvälisille myyntikanaville – yrittäjältä asiakkaalle, siinä on pointtia!

Kategoriat

Muita aiheeseen liittyviä blogauksia

pieni-kuukkeli-oksalla

Uutta virtaa – uusia työntekijöitä

FlowHousen keväässä 2023 on eletty jännittäviä aikoja - 15-vuotta tuli täyteen, uusi verkkosivusto on piakkoin auki ja saimme tiimiin täydennystä kahden kovan asiantuntijan kautta. Tässä blogissa annoimme äänemme uusille tulokkaille ja he saivat kertoa itsestään omalla tavallaan.

Lue artikkeli

Bokun: Myynti ja asiakaskokemus haltuun

Bokun verkkokauppa-alusta on ollut viime vuoden kaikkien puheissa matkailualalla ja herättänyt paljon kyselyitä myös meille. Alustan kanssa töitä tehneenä olemme törmänneet muutamaan ratkaistavaan haasteeseen.

Lue artikkeli

Jyväskylä maisemakuva

FlowHouse Oy – 15-vuotias taival

Viisi vuotta on kulunut siitä, kun pohdimme FlowHouse Oy:n alkutaipaleita ensimmäisen kymmenen vuoden osalta. Silloin FlowHouse oli löytänyt itsensä matkailumarkkinoinnin asiantuntijana ja tehnyt strategisen valinnan keskittyä juuri matkailutoimialaan.

Lue artikkeli

Siirry takaisin sivun alkuun