Makujen Virittäjät kehittämässä Harmoonin makumatkaa

FlowHouse_referenssi_ravintola_Harmooni

 

Jugendtyylillään hurmaava Ravintola Harmooni sijaitsee Jyväskylän keskustassa. Keväällä 2014 Harmoonin Facebook-sivuilla etsittiin ehdokkaita Makujen Virittäjiksi, joille avautui ainutlaatuinen mahdollisuus päästä maistelemaan uuden Ravintola Harmoonin ensimmäisen menun makuja ennen ravintolan virallisia avajaisia.

Jyväskylään vuonna 1910 rakennetun Harmoonitehtaan perinteeseen on kuulunut vahvasti yhteisöllisyys ja tätä ajatusta haluttiin viedä eteenpäin myös avattavassa Ravintola Harmoonissa. Perinteitä kunnioittaen syntyi idea Makujen Virittäjä –kampanjasta, joka samalla kertoi historiaa ja tarinaa Harmoonitehtaan taustalla kuva- ja videosisältöjen avulla.

Facebook-kampanjan idea perustui käyttäjien osallistumiseen ja aktivointiin kahdessa vaiheessa: Kampanjan aluksi etsittiin sopivia ehdokkaita Makujen Virittäjiksi ja toisessa vaiheessa äänestettiin omaa suosikkia Harmoonin valitsemien ”esivirittäjien” eli finalistien joukosta. Facebook-kampanja herätti kiinnostusta ja hakemuksia Makujen Virittäjiksi tuli yhteensä 53 kappaletta sekä äänestysvaiheessa ehdokkaat keräsivät yli 900 ääntä.

Mitä saavutimme Makujen Virittäjä –kampanjalla?

  • Erilainen lanseerauskampanja herätti kiinnostusta ja Harmoonin Facebook-sivulla tykkääjämäärä nelinkertaistui
  • Tavoitimme ravintolan potentiaalista kohderyhmää mainonnalla sekä viraalinäkyvyydellä. Facebook-kampanjan aikana lähetettiin yhteensä 1 227  kaverikutsua ja 91 henkilöä jakoi kampanjaa eteenpäin omalle seinälleen.
  • Facebook-sivun tykkääjät olivat aktiivisia – päivityksiä jaettiin eteenpäin, kommentoitiin ja ne keräsivät tykkäyksiä, jolloin päivityksien luonnollinen näkyvyys kasvoi.
  • Kampanjaa tukevat mainokset herättivät kiinnostusta, jolloin saavutettiin alhainen mainoksen klikkaushinta 0,19 € / klikkaus

Mitä tästä opimme?

Facebook-kampanja toimi erinomaisesti uuden ravintolan lanseerausvaiheessa herättämään kiinnostusta potentiaalisten asiakkaiden joukossa. Onnistuneen kampanjan edellytyksenä on saada aktiivisia seuraajia  ja tarjota heille ainutlaatuisia mahdollisuuksia osallistumiseen ja vaikuttamiseen pelkän ”tykkää ja voita” arvonnan sijaan.  Facebook-kampanja erottuu ja jää paremmin asiakkaiden mieleen – Makujen Virittäjien tarinaa voidaan tuoda esiin yrityksen omissa sosiaalisen median kanavissa – unohtamatta Makujen Virittäjien jakamia arvokkaita kokemuksia.

Samalla Facebook-kampanjan kautta voidaan kerätä asiakasrekisteriä, joka koostuu asiakkaista, jotka ovat ilmaisseet kiinnostuksensa yrityksen palveluita kohtaan. Liity tästä seuraamaan Harmoonin makumatkaa Facebookissa >>