Sähköpostimarkkinointi

TEHOKAS SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI

Sähköpostimarkkinointi on yksi digitaalisen markkinoinnin muodoista, joka oikein toteutettuna toimii tehokkaasti. Suurin kaikesta lähetetystä sähköpostista on roskapostia, mutta oikein toteutettuna sähköpostimarkkinointi ohjaa kiinnostunutta asiakastasi sisältöjesi pariin. Kun asiakas on antanut oman suostumuksensa markkinointiin, tällöin hän on osoittanut jo kiinnostusta yritystäsi kohtaan.

Tehokkaan sähköpostimarkkinoinnin toteuttaminen lähtee liikkeelle siitä, että vastaanottaja on itse liittynyt uutiskirjeesi tilaajaksi, on yrityksesi nykyinen asiakas tai vähintäänkin osallistunut johonkin arvontaan tai kyselyyn, jonka perusteella hän osaa viestintääsi odottaa. Rekisterin kerääminen on pitkäjänteistä työtä eikä ulkopuolelta hankittuihin rekistereihin lähetty kohdentamaton viesti toimi yleensä tavoitteidesi mukaisesti. Ulkopuoliset rekisterit eivät ole suotavia käyttää enää tänä päivänä, varmistu aina, että rekisterisi henkilöt ovat antaneet luvan rekisterin keruuseen, sekä tietävät kuinka henkilötietoja käsitellään. Uusien asetusten myötä roskapostin määrä varmasti vähenee ja asikkaat saavat jatkossa parempia uutiskirjekokemuksia.

Suosittelemme tutustumaan rekisterin pitäjän velvollisuuksiin ja EU:n GDPR-periaatteisiin, sekä yleisiin EU:n tietosuoja-asetuksiin ja uudistuksiin.

VINKIT SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTIIN

Tässä muutama vinkki, jotka kannattaa pitää mielessä sähköpostimarkkinointia suunnitellessa:

  • Viestin sisältö on suunniteltu vastaanottajan näkökulmasta, ei siitä näkökulmasta mitä yritys itse kovasti haluaisi sanoa
  • Viesti sisältää mielenkiintoista uutta informaatiota, kiinnostavia kuvia tai ohjeita
  • Vaihtoehtoisesti viestin on sisällettävä todella merkittävä tarjous
  • Sähköpostiviestisi on yrityksen visuaalisen ilmeen mukainen ja tyylikkäästi toteutettu
  • Viesti toimii linkkinä yrityksen muihin sisältöihin
  • Asiakkaan on helppo nähdä ja muokata omia tietojaan tai poistua uutiskirjelistalta tahtoessaan

Autamme asiakkaitamme kehittämään sisällöllisesti sekä teknisesti tehokkaita uutiskirjekonsepteja, jossa on muun muassa seuraavia ominaisuuksia:

  • Automaattinen rekisteröityminen postituslistalle ja helppo poispääsy listalta
  • Automaattinen vastausviesti välittömästi postituslistalle liittymisen jälkeen (Autoresponder)
  • Mahdollisuus automatisoituihin viesteihin, jolla kerrot helposti lisätietoja tai -ohjeita tuotteen käyttöön
  • Mahdollisuus julkaista uutiskirje automaattisesti myös Facebook-sivulla tai Twitterissä
  • Uutiskirjeen ulkoasun ja sisällön suunnittelussa avustaminen

REFERENSSEJÄMME

Olemme toteuttaneet eri asikkaille sähköpostimarkkinointikampanjoita eri työkaluilla. Olemme tehneet sähköpostimarkkinoinnin suunnittelua, toteutusta, automatisointia ja asiakasrekisterin kasvatukseen painottuneita kampanjoita. Katso esimerkiksi toteutuksemme Päijänne Risteilyt Hildenille.

Tilaa digimarkkinoinnin uusimmat ideat sähköpostiisi!
Lue aiemmat uutiskirjeemme

Seuraa meitä Somessa

Ota yhteyttä