Instagram on vahvistanut omassa blogissaan yritysprofiilin julkaisun, joka kiinnostaa varmasti jokaista Instagramia hyödyntävää yritystä. Yrityksen Instagram-tili on aiemmin luotu henkilökohtaisen profiilin tapaan, mutta jatkossa yrityksille on erilaisia toimintoja Instagram-tilin ylläpitoon (mm. tilastot ja päivityksien näkyvyyden edistäminen suoraan Instagramissa). Yritystiliä hallinnoivien käyttäjäprofiilit rantautuvat Suomeen tämän vuoden aikana.

Instagram yritysprofiili avaa uusia toiminnallisuuksia markkinointiin:

Erot yritysprofiilin ja henkilökohtaisen profiilin välillä tulevat olemaan seuraavanlaiset:

  • Yritysprofiilin kautta on mahdollisuus suoraan yhteydenottoon (esim. soita, lähetä viesti tai sähköposti, hae reittiohjeet). Tätä Facebookista tuttua ”toimintokutsu” -painiketta voi myös mainostaa. Lisäksi profiiliin saa mukaan yrityksen sijaintitiedot sekä luokituksen (esim. ”ravintola”, ”kahvila”, jne.)
  • Kauan odotetut Instagram-tilin statistiikat tulevat  saataville siitä päivästä lähtien kun tili on vaihdettu yritystiliksi. Instagram-tilillä tulee olla väh. 100 seuraajaa, jotta demografiset tiedot näkyvät, mutta julkaisun tiedot (kuten näyttökerrat, julkaisun klikkaukset, kattavuus, sitoutuneisuus) näkyvät seuraajamäärästä riippumatta.
  • Instagram-mainonta helpottuu – voit ostaa lisää näkyvyyttä hyvin toimiville päivityksille suoraan Instagram-sovelluksesta.
  • Käyttöönotto edellyttää sitä, että yrityksellä on olemassa Facebook-sivu. Kun muutat Instagram-profiilin yritykselle, tulee sinun olla myös yrityksen Facebook-sivun ylläpitäjä.
  • **PÄIVITYS 30.8.2016**: Yritysprofiili on saapunut jo isolle osalle käyttäjistä >> Lue lisää täältä. Ohjeistus käyttöönottoon tarkemmin täällä sekä alla Instagramin julkaisema video yrityksen nimissä olevan henkilökohtaisen tilin vaihtamisesta yrityksen käyttöön.

Creating a Business Account on Instagram from Instagram for Business on Vimeo.

**PÄIVITYS 30.8.2016**: Yritysprofiili on saapunut jo isolle osalle käyttäjistä >> Lue lisää täältä 

Oletko huomannut aiemmin tulleet muutokset?

Aiemmin tänä vuonna tulleita uudistuksia ovat mm. Instagram Stories, usean tilin hallinta sekä päivityksessä julkaistavan videon pituus voi olla nyt minuutin mittainen aiemman 15 sekunnin sijaan.

Kuvalähde: Instagram blog for Business

 

Sanna_VirtanenTekstin on kirjoittanut Sanna Virtanen, joka työskenteli aiemmin FlowHousella.